تفریحات در پوکت

تفریحات در پوکت، متنوع و هیجان‌انگیز است. پوکت، جزیره‌ای محبوب و خارق‌العاده است که جاذبه‌های دیدنی فراوان، تورهای تفریحی جذاب، سواحل افسانه‌ای، شگفتی‌های طبیعی حیرت‌انگیز، معابد درخشان و جاذبه‌های مصنوعی زیبایی برای بازدید و لذت‌ بردن دارد. بدون شک، گردش و تفریح در این جزیره هیجان‌انگیز لحظات بسیار خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

جاذبه های دیدنی پوکت

خلیج فانگ نگا با صخره‌های آهکی و غارهای سیل‌آلود، از بهترین جاذبه‌های پوکت است که حتما باید آن را دید. جزایر فی فی، یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب پوکت می باشد که در اکثر مواقع شلوغ است ولی ارزش دیدن را دارد. بودا بزرگ پوکت با ارتفاع ۴۵ متر نیز در لیست بهترین جاهای دیدنی این جزیره است و دسترسی به این جاذبه اصلا کار سختی نیست. راه رفتن با فیل‌ها و کمک کردن به آنها برای فرار از زندگی سخت، هیجان‌انگیزترین کار بعدی در پوکت است و محبوبیت آن به سرعت در حال افزایش است. جزیره خارق‌العاده پوکت سرشار از جاذبه‌های دیدنی است و آشنایی با جاذبه‌های دیدنی پوکت خالی از لطف نیست. اگر دوست دارید با دلایل سفر به تایلند آشنا شوید مقاله 9دلیل برای سفر به تایلند را حتما مطالعه کنید.

برخی جاذبه‌های دیدنی داخل جزیره و برخی اطراف جزیره هستند که به راحتی می‌توان در یک روز به آنها سفر کرد. اگر هنوز هم برای رفتن به این جزیره شک دارید، در ادامه مقاله ۱۴ مورد از هیجان‌انگیزترین و محبوب‌ترین تفریحات در پوکت را به شما معرفی خواهیم کرد:

۱- خلیج فانگ نگا – Phang Nga Bay

یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات در پوکت، خلیج فانگ نگا ) است که مناظری باورنکردنی‌ دارد. در این خلیج می‌توانید هنگام غروب آفتاب در دریا سفر کنید یا در غارها و تالاب‌های این خلیج قایق‌رانی کنید. خوشبختانه این خلیج آب و هوای مطلوبی دارد و در تمام طول سال حتی در فصل بارانی هم می‌توان به آنجا سفر کرد و از زیبایی‌هایش لذت برد. نگران دریازدگی در خلیج فانگ نگا نباشید، چرا‌که هرگز دریای این خلیج مواج نیست و می‌توانید در هر فصلی از سال که هوس یک سفر لذت بخش و جذاب کردید،

۲- جزایر فی فی – Phi Phi Islands

فی فی، یک مجمع‌الجزایر زیباست که از سواحل خارق‌العاده و صخره‌های عظیم بر فراز دو خلیج ساخته شده است. همچنین این جزایر در میان جوانان به خاطر مهمانی‌های ساحلی هیجان‌انگیز که تمام شب طول می‌کشد، شهرت فراوانی دارد. جذابیت‌های این جزایر به حدی زیاد است که ممکن است بیش از حد محبوب شده باشد، بنابراین توقع نداشه باشید هنگام قدم زدن در سواحل این جزایر، با ساحلی متروک مواجه شوید. برای تفریحات در پوکت، می‌توانید در تمام طول سال به جزایر فی فی (Phi Phi Islands) سفر کنید اما از ماه دسامبر تا می، این جزایر پر آب‌تر و زیباتر هستند.

۲- جزایر فی فی – پارسا گشت

۳- مهمانی در جاده بنگلا – Party on Bangla Road

جاده بنگلا، خیابانی رنگارنگ و پرجنب و جوش است که حس زندگی را می‌توان در جای جای آن دید. رستوران‌ها، مغازه‌ها، بارها و دختران رقصنده فضای این خیابان را جذاب و پرهیاهو کرده‌اند. هنگام مهمانی در جاده بنگلا (Party on Bangla Road)، زوج‌های گردشگری را خواهید دید که در حال خوردن و نوشیدن هستند. این خیابان در تمام طول سال پر از جنب و جوش است. توجه داشته باشید در طول روز در این خیابان هیچ اتفاقی نمی‌افتد و حدود ساعت ۷ بعد از ظهر ترافیک شده ولی فضای مهمانی فقط بعد از ساعت ۹ یا ۱۰ شب شروع می‌شود. برای آشنایی با جشن های بی نظیر تایلندی به مقاله بهترین و رنگارنگترین فستیوالها حتما سر بزنید

 

4- بودای بزرگ پوکت – Big Buddha of Phuket

بودای بزرگ پوکت (Big Buddha of ح) یک مکان مذهبی است که شما باید برای ورود به آنجا لباس خاصی را به

نشانه احترام بپوشید. اگر شلوارک یا دامن بالای زانو می‌پوشید، باید از نگهبانی در ورودی لباسی را به امانت بگیرید.

بهترین کار این است که سعی کنید صدای خود را نیز پایین نگه دارید اما متأسفانه گردشگران آن را به خوبی درک

نمی‌کنند. در این مکان مجسمه‌ای نمادین از مرمر سفید به طول ۴۵ متر در بالای تپه ساخته شده است تا همیشه به یاد

داشته باشیم بودای بزرگ بیش از یک نقطه عطف است. برای رسیدن به این مکان باید جاده‌ای پرشیب را طی کنید اما

هنگامی که به مقصد می‌رسید می‌توانید مناظر شگفت‌انگیزی را زیر پایتان ببینید.

۴- بودای بزرگ پوکت –پارسا گشت

۵- معبد چالونگ – Chalong Temple

معبد چالونگ (Chalong Temple) بزرگترین و پربازدیدترین معبد بودایی در پوکت است که در آغاز قرن نوزدهم ساخته شد. جالب است بدانید نمادی‌ترین ساختمان این مکان در محوطه معبد، یک استوپای ۶۰ متری است که تکه‌ای از استخوان بودا را در خود جای داده است. در داخل این ساختمان، نقاشی‌ها و تصاویر زیبایی بر روی دیوارها و سقف‌ها قرار دارد که روایتگر زندگی لرد بودا است و هر طبقه آن پر از مجسمه‌های طلایی اهدایی می‌باشد. توجه داشته باشید برای رفتن به این معبد هم همچون معبدهای دیگر لباس مناسبی به تن کنید.

۶- شهر باستانی پوکت – Old phuket Town

یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره برای تفریحات در پوکت، بازدید از شهر باستانی پوکت (old puket Town) است. تماشای خیابان‌های چینی-پرتغالی قدیمی با مغازه‌های زیبا و عمارت‌های باشکوه در شهر باستانی پوکت بسیار لذت بخش است. شما می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن با ایرلاین موی گوک  به پوکت بروید و در یک نیم روز از این شهر باستانی دیدن کنید. از جذابیت‌های این شهر این است که می‌توانید با توک توک یا حتی اتوبوس آبی محلی در این شهر بچرخید، کافه‌های کوچک، نانوایی‌ها و غذاخوری‌های مسیر را ببینید و در بازار شهر توقف کنید. در این شهر می‌توانید عمارت‌های متروکه باورنکردنی را کشف کنید. اگر به پوکت و شهر باستانی‌اش سفر کردید، حتما غذاهای محلی این جزیره را امتحان کنید. شما می‌توانید برای شکم گردی در این شهر زیبا بابهترین رستورانهای پوکت برای تمام مسافران  آشنا شوید.

شهر باستانی پوکت-پارسا گشت

۷- بازارهای شبانه – The many Night Markets

جزیره پوکت، بازارهای شبانه (The many Night Markets) زیادی دارد اما برخی بازارها فقط در آخر هفته و برخی طی روزهای کاری باز می‌شوند. برای تفریحات در پوکت می‌توانید به بازار شبانه واکینگ استریت در جاده قدیمی thalang سر بزنید که از خلاقانه‌ترین بازارهای شبانه است. مطمئن باشید از گشت و گذار در بازارهای شبانه این جزیره خسته نخواهید شد.

۸- پارک آبی آنداماندا – Andamandan phuket Park

پارک آبی آنداماندا (Andamanda Phuket Park) یک پارک آبی جدید و عظیم در نزدیکی شهر پوکت است که لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما و خانواده‌تان رقم خواهد زد. این پارک عظیم ۱۰۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. ۲۵ جاذبه از جمله بسیاری از سرسره‌های آبی، منطقه شنا با امواج مصنوعی و طولانی‌ترین رودخانه در جنوب شرقی آسیا در این پارک آبی قرار دارند. پارک آبی آنداماندا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریحات در پوکت است.

۹- جزیره کوه راچا – Koh racha island

جزیره کوه راچا (ن Island) جزیره‌ای کوچک با آبی شفاف و شگفت انگیز است. دسترسی به این جزیره آسان است زیرا تنها ده کیلومتر از پوکت فاصله دارد. این جزیره برای سفرهای روزانه و غواصی بسیار محبوب است اما به قدری کوچک است که فقط می‌تواند چند استراحتگاه را در خود جای دهد، با این حال گردشگران زیادی برای تفریح به این جزیره سفر می‌کنند

 

جزیره کوه راچا - پارسا گشت

۱۰- نمای سامت ننگشه – Samet Nangshe Viewpoint

سامت ننگشه، یک کشف کاملاً جدید است که منظره آن از بالا خیره کننده است. از آنجایی که این مکان درست خارج از جزیره پوکت است، برای رسیدن به آن کمی رانندگی لازم است اما زیبایی این شگفتی طبیعی ارزش تلاش را دارد! قبلاً بالا رفتن از تپه برای رسیدن به سامت ننگشه بسیار چالش برانگیز بود، اما اکنون یک وانت بار شما را با هزینه کمی به آنجا می‌برد. اگر عاشق تماشای مناظر خیره‌کننده هستید، نمای سامت ننگشه (Samet Nangshe Viewpoint) را از دست ندهید.

۱۱- نمای کارون – Karon Viewpoint

یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات در پوکت، نمای کارون (Karon Viewpoint) است، جایی که می‌توانید از تماشای منظره پانورامای سه خلیج باشکوه لذت ببرید. این مکان شهرت فراوانی دارد و اغلب شلوغ است اما مردم مدت زیادی در آنجا نمی‌مانند، چرا‌که اکثر افراد در این مکان عکس می‌گیرند و شاید نوشیدنی، تنقلات و بستنی بخورند. لازم است بدانید در این مکان می‌توانید از مناظر شگفت انگیز نهایت لذت را ببرید اما کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد.

۱۲- مشاهده فرود هواپیما بر فراز ساحل مای خائو (Mai Khao Beach) در فرودگاه پوکت

اگر تماشای ماشین‌های پرنده عظیم که از دور با غرش نزدیک می‌شوند برای شما هم شگفت‌انگیز است، حتما برای مشاهده فرود هواپیما بر فراز ساحل مای خائو (Mai Khao Beach) به فرودگاه پوکت بروید. جالب است بدانید هنگامی که هواپیما در شرف فرود است، هواپیما بر فراز آب فیروزه‌ای پرواز می‌کند و تقریبا می‌توانید چرخ‌های آنها را لمس کنید. بیشتر مردم از ماشین یا دوچرخه خود برای رسیدن به ساحل مای خائو استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد برخی از آژانس‌های محلی یک سواری به آنجا ارائه می‌دهند. لطفاً به یاد داشته باشید که هواپیماها فقط در فصل شلوغ (نوامبر تا می) هنگامی که باد از شرق به غرب می‌وزد بر روی ساحل فرود می‌آیند. بهتر است

ساحل مای خائو در فرودگاه پوکت - پارسا گشت

۱۳- پله های ساحلی نایتون – Naithon beach stairs

این جزیره بهشت اینستاگرامر هاست! بین بسیاری از شگفتی‌های طبیعی، سواحل و جزایر، معماری زیبای چینی-پرتغالی شهر قدیمی پوکت و زمین‌های بازی، فرصت های بی پایانی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است. اگر شما هم به عکس گرفتن علاقه دارید یا زیبایی‌ها را با دیگران در صفحه اختصاصی‌تان به اشتراک می‌گذارید، حتما به پله های ساحلی نایتون (Naithon beach stairs) سر بزنید.

۱۴- استراحت یا مهمانی در کلوپ ساحلی

موارد بسیاری برای تفریحات در پوکت وجود دارند. فهرست کلوپ‌های ساحلی فوق‌العاده در سراسر پوکت رو به رشد است. اکثر کلوب‌های ساحلی در تمام طول روز برای مشتریان باز هستند تا مسافران از نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع آنها بر روی مبل‌های راحت یا تخت‌های ساحلی لذت ببرند. مطمئن باشید علاوه بر استراحت یا مهمانی در کلوپ‌های ساحلی، لحظات شاد وهیجان‌انگیزی را تجربه خواهید کرد، چرا‌که کلوپ‌های ساحلی پوکت در شب به کلوپ‌های مهمانی تبدیل می‌شوند.

سوالات متداول درباره تفریحات در پوکت

  1. بهترین جاذبه های پوکت برای خوش گذرانی کدام‌اند؟

شما می‌توانید برای خوش گذرانی به مهمانی در کلوپ ساحلی، جاده بنگلا و جزایر فی فی بروید.

  1. کدام جاذبه های پوکت برای علاقه‌مندان به تاریخ مناسب است؟

اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید، به شهر باستانی پوکت و پله‌های ساحلی نایتون سر بزنید.

  1. بهترین معابد پوکت کدامند؟

بودای بزرگ پوکت  و معبد چالونگ از بهترین معابد این جزیره هستند.

  1. برای خرید در پوکت به کجا برویم؟

بازارهای شبانه پوکت

  1. هیجان انگیزترین جاذبه پوکت کدام است؟

پارک آبی آنداماندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست