چطور سفری تفریحی و ۷ روزه به تایلند را برنامه ریزی کنیم؟

سفر تفریحی 7 روزه به جزیره زیبای تایلند

سفر 7 روزه به تایلند - پارسا گشت

تایلند، کشوری زیبا با آب و هوای گرمسیری است و به دلیل تفریحات دریایی متنوع، طبیعت زیبا و اماکن تاریخی و گردشگری بسیاری که دارد مقصد مناسبی برای گردشگران است و سفر ۷ روزه به تایلند برای دیدن تمام تایلند زمان بسیار کمی است و به هیچ عنوان جوابگوی این همه زیبایی در سرزمین لبخندها نیست. بسیاری از تورهایی که از ایران به سمت تایلند برنامه‌ریزی می‌شوند به ۳ شهر معروف و توریستی تایلند یعنی بانکوک، پاتایا و پوکت و آن هم به صورت کلی محدود می‌شوند.

اگر خودتان قصد سفر به تایلند را دارید می‌توانید برنامه سفر خود را طوری بچینید که وقت برای دیدن اکثر جاذبه‌های دیدنی تایلند داشته باشید. در این مطلب قصد داریم سه پیشنهاد سفر تفریحی به تایلند را به شما معرفی کنیم تا براساس علایق و بودجه خود، سفر مناسبی را طراحی کنید.

 

پیشنهاد برنامه سفر ۷ روزه به تایلند (بانکوک – پاتایا)

روز اول و دوم در بانکوک

بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه بین‌المللی دون موئنگ بانکوک یا فرودگاه بین‌المللی سوارنابهومی رزرو کنید. دو روز اول را در بانکوک، پایتخت تایلند بگردید و با آداب و رسوم و فرهنگ اهالی تایلند آشنا شوید. شهر بانکوک جاهای دیدنی بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها که در این دو روز می‌توانید بازدید کنید می‌توان به باغ گل رز، وات آرون، معبد آرون، مجسمه طلایی بودا، کاخ بزرگ بانکوک، آکواریوم سی لایف بانکوک، خانه جیم تامسون، موزه هنر در بهشت بانکوک، گراند پالاس و وات پراکائو و بازار شبانه آسیاتک بانکوک اشاره کرد.

روز اول و دوم در بانکوک -پارسا گشت

روز سوم در کانچانابوری – سفر ۷ روزه به تایلند

روز سوم در کانچانابوری است و می‌توانید لوازم خود را در هتل گذاشته و به یک سفر یک روزه در ناحیه غربی استان کانچاناپوری بروید. در کانچاناپوری می توانید به بازدید پل معروف رودخانه کیوای، موزه جنگ جیث و گورستان یادبود جنگ، پارک ملی ایروان و کمپ فیل‌ها بروید و زمان غروب آفتاب به سمت بانکوک بازگردید.

روز چهارم در آیوت هایا

دربرنامه سفر ۷ روزه به تایلند، روز چهارم بازدید از استان آیوت هایا و دیدن پایتخت باستانی سیام است. برای رفتن به آنجا بهتر است یک تور رزرو کرده و با آن‌ها به این استان زیبا و جذاب سفر کنید. در آیوت هایا می‌توانید به دیدن بقایای باقیمانده از بناهای مذهبی، کاخ بنگ پا-این که کاخ ییلاقی پادشاه معروف تایلند است بروید و بعد از غروب آفتاب سوار قطار چیانگ مای شده و به سمت این استان سفر کنید.

روز پنجم در چیانگ مای

روز پنجم درشهر چیانگ مای که شهری کوچک و توریستی است و در سفر یک روزه به این شهر از بازارهای شبانه و بنای یادبود فیل و ببر بازدید کنید و صعود به کوه دوآ اینتانون که بلندترین کوه تایلند است و سافاری شبانه در باغ وحش محلی چیانگ مای را تجربه کنید.

روز پنجم در چیانگ مای - پارسا گشت

سفر ۷ روزه به تایلند – روز ششم و هفتم در پاتایا

در این سفر روز ششم و هفتم در پاتایا است و با پرواز صبح زود از بانکوک به سمت پاتایا راهی شده تا از این شهر زیبا و توریستی دیدن کنید. در روز اول سفر به پاتایا به دیدن جاذبه‌های توریستی پاتایا مانند باغ بوتانیکال نونگ نوچ، بازار شناور پاتایا، دنیای زیر آب و امتحان غذاهایی خیابانی آن بگذرانید. روز دوم به پارک سنگی مزرعه و تمساح‌ها، معبد وات فرا و مراکز خرید بروید و در نهایت سفر ۷ روزه به تایلند را به پایان رسانده و به کشور خود بازگردید.

پیشنهاد برنامه سفر ۷ روزه به تایلند (پوکت – ساموئی)

سفر تایلند به پوکت و ساموئی برای کسانی‌که قصد دارند از جزایر شگفت‌انگیز و زیبا بازدید کنند مناسب است. پوکت و ساموئی دو شهر متفاوت از بانکوک و پاتایا است و مطمئن باشید تجربه سفری متفاوت و خاص را در این سفر خواهید داشت.

پوکت ساموئی -پارسا گشت

روز اول تا سوم در پوکت

برای سفر به پوکت بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه بین‌المللی پوکت رزرو کنید. معمولا پروازهای تایلند به مقصد بانکوک است که بعد از توقف کوتاهی به سمت پوکت پرواز می‌کنند.

در سفر ۷ روزه به تایلند که برنامه ریزی شده است از مکان‌های تاریخی و گردشگری این جزیره مانند معبد وات چالونگ، خلیج فانگ فا، بازار شبانه کاتا، ساحل لائم سینگ، مجسمه بزرگ بودا، فانتا سی، آبشار بنگ په، ساحل پاتونگ پوکت، زیپلاین فلاینگ هنومان، باغ وحش فرمانروایی ببر و تئاتر سنتی سیام نیرامات دیدن کنید.

روز چهارم در جزایر فی فی – سفر ۷ روزه به تایلند

برای سفر یک روزه، یعنی روز چهارم درجزایر فی فی باید با قایق‌های گردشگری از بندر راسادا پوکت به سمت جزیره فی فی حرکت کنید. جزیره فی فی پر از درختان زیبا و گرمسیری است و اگر از بالا به آن نگاه کنید مانند فیروزه‌ای در خلیج تایلند خودنمایی می‌کند.

در سفر به جزایر فی فی به سایر جزیره‌های کوچک و بزرگ مانند، جزیره کو فی فی دان و جزیره کو فی فی لی رفته و در سواحل زیبای آن‌ها قدم بزنید و بعد از آن برای تماشای چشم‌انداز شگفت‌انگیز به ساحل نویی، ساحل میمون و ساحل فاک نام بروید.

هنگام عصر و بعد از تمام شدن گشت‌وگذار در جزایر فی فی با قایق‌های گردشگری که به جزایر فی فی آمدید به سمت پوکت باز گردید.

جزایر فی فی - پارسا گشت

روز پنجم تا هفتم در ساموئی

جزیره ساموئی فاصله چندانی با پوک ندارد و از راه زمینی، هوایی یا دریایی می‌توانید به پوکت سفر کنید و دو روز باقی مانده یعنی روز پنجم تا هفتم را در ساموئی بوده و در روز هفتم به کشور خود بازگردید.

در جزیره ساموئی از ساحل لامای، موزه فرهنگ عامیانه وات لامای، چشم انداز لامای، سنگ‌های معلق، آبشارهای ناموانگ، باغ جادوی تارمین، خانه فیل‌های ساموئی، ساحل چاونگ ساموئی، معبد بودای بزرگ ساموئی و بازار شبانه بوفوت بازدید کنید.

پیشنهاد برنامه سفر ۷ روزه به تایلند (بازدید از جزایر گلف)

اگر قصد دارید سفری متفاوت و دور از هیاهوی شهر داشته باشید و به دنبال تفریح در طبیعت زیبا و سواحل گرمسیری هستید بهتر است برنامه ۷ روزه سفر تفریحی به تایلند را از سمت جزایر گلف آغاز کنید.

روز اول و دوم در کوه ساموئی

بلیط هواپیمای خود را برای فرودگاه کوه ساموئی رزرو کنید و دو روز اول را در سواحل این منطقه به استراحت، غواصی، شنا، ورزش‌های آبی و قایق‌سواری اختصاص دهید.

روز اول و دوم در کوه ساموئی - سفر 7 روزه به تایلند - پارسا گشت

روز سوم و چهارم درکوه فا انگان – سفر ۷ روزه به تایلند

برنامه روز سوم رفتن به سمت جزیره فا انگان است و باید صبح زود با قایق تندرو به سمت این کوه حرکت کنید. در این جزیره که به مناظر زیبا و جشن‌های شبانه‌اش معروف است می‌توانید از آبشارها و باتلاق‌ها دیدن کرده و به غواصی در آب‌های آبی و زیبا و گردش در جزیره با دوچرخه بپردازید و در رستوران‌ها و کافه‌های آن با دیگر گردشگران هم صحبت شوید.

روز پنجم و ششم در کوه تائو

جزیره لاک‌پشت یا کوه تائو از بهترین مناطق دنیا برای غواصی است و به همین دلیل سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با استفاده از قایق‌های تندرو می‌توانید به این جزیره سفر کنید و دو روز پایانی سفر خود را به انجام ورزش‌های آبی و تماشای کوسه‌های وا لی بپردازید.

روز هفتم در کوه ساموئی

به روز آخر سفر ۷ روزه به تایلند می‌رسید و برای برگشت باید به سمت کوه ساموئی یا جزیره ساموئی حرکت کنید و از فرودگاه این جزیره به کشور خود بازگردید.

کوه ساموئی - سفر 7 روزه به تایلند - پارسا گشت

حرف آخر درباره سفر ۷ روزه به تایلند

سفر ۷ روزه به تایلند برای استراحت و لذت یک سفر زیبا و به یادماندنی فرصت مناسبی برای دیدن زیبایی‌های این کشور است؛ اما این زمان برای دیدن تمام زیبایی‌های آن کافی نیست. در این مطلب سه نوع برنامه سفر به چندین مقصد تایلند پیشنهاد دادیم که براساس بودجه و نوع سفر خود می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط  :

داروهای غیر مجاز در سفر به تایلند را بشناسید!
نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!
چقدر هزینه برای سفر به تایلند لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست