به این دلایل کریسمس به تایلند سفر کنید!

کریسمس در تایلند فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ این کشور

کریسمس در تایلند - پارسا گشت

کریسمس در تایلند چگونه است؟ تعطیلات کریسمس زمانی است که چهره‌ اغلب شهرهای دنیا عوض می‌شود. حتی در کشورهایی که جمعیت مسیحیان در

اقلیت است، خیابان‌ها حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند و مغازه‌ها ویترین‌هایشان را با لباس‌ها و تزیینات رنگارنگ کریسمسی دکور می‌کنند. یکی از کشورهایی

که در دوران کریسمس زیباتر از همیشه می‌شود، تایلند است. گذراندن کریسمس در تایلند فرصت مناسبی است که علاوه بر لذت بردن از طبیعت و آشنایی با

فرهنگ مردمان این کشور، با آداب و رسوم بزرگ‌ترین جشن مسیحیان هم آشنا شوید. در این مقاله ازپارسا گشت به سراغ چندین دلیل برای سفر به تایلند در

کریسمس می‌رویم.

 

در دوران کریسمس به کجا سفر کنیم؟

با نزدیک شدن به کریسمس، افرادی زیادی از اطرافیان خود می‌پرسند در دوران کریسمس به کجا سفر کنیم؟

قطعا تایلند یکی از کشورهایی است که در جواب این سوال پیشنهاد می‌شود. اما چرا تایلند؟ در ادامه با ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم و ببینیم

گذراندن کریسمس در تایلند امکان تجربه چه تفریحاتی را برای توریست‌ها فراهم می‌کند.

در دوران کریسمس به کجا سفر کنیم؟ - پارسا گشت

۱.مردم مهمان‌نواز – کریسمس در تایلند

کشور تایلند در دنیا به عنوان سرزمین لبخندها شناخته می‌شود. اگر کریسمس در تایلند را تجربه کنید، خواهید دید مردمان بومی تایلندی که به سختی انگلیسی

صحبت می‌کنند، سعی می‌کنند برای شما «کریسمس مبارک» آرزو کنند. این عمل مردم تایلند احساسی خوشایند به تمامی توریست‌ها القا می‌کند. مردم

مهمان‌نواز تایلند همیشه رفتاری گرم و صمیمی با گردشگران داشته که در دوران کریسمس نزدیکی بین مردم و توریست‌ها از بقیه روزای سال بیشتر می‌شود.

۲.آب و هوای دلپذیر

تعریف آب و هوای تایلند را همه شنیده‌ایم. آب و هوای دلپذیر تایلند یکی از مهم‌ترین دلایلی است که گردشگران را از همه‌ جای دنیا به تایلند می‌کشاند.

کریسمس بهترین زمان سفر به تایلند از نظر شرایط آب و هوایی است. گذراندن کریسمس در تایلند یعنی قدم زدن بر روی شن‌های داغ ساحل در حالی که

نسیمی خنک بین موهایتان می‌پیچد. گردشگرانی که در این تعطیلات به جزایر تایلند سفر می‌کنند معمولا چندین روز خود را کنار ساحل می‌گذراندند و از

تفریحات ساحلی و غواصی لذت می‌برند. فراموش نکنید که در آب و هوای بی‌نظیر تایلند می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی برای پست‌های اینستاگرامی خود

بگیرید.

آب و هوای دلپذیر تایلند - پارسا گشت

۳.شام به سبک کریسمسی

مسلماً اگر در یک روز بزرگ در جزیره‌ای دورافتاده قرار گرفتید، ممکن است هرگز نتوانید یک بوقلمون با مخلفات پیدا کنید، اما اگر در شهرهای بزرگ تایلند هستید، لازم نیست نگران پیدا کردن شام به سبک کریسمسی باشید. بیشتر هتل‌های بزرگ‌، شام باکیفیتی در دوران کریسمس سرو می‌کنند که طعم لذیذ آن همیشه در خاطرتان خواهد ماند. همچنین رستوران‌های درجه یک زیادی در سراسر بانکوک وجود دارد که غذاهای سنتی و مدرن کریسمس ارائه می‌دهند.

کریسمسی متفاوت در ارمنستان ویژه ۲۰۲۳

۴. طبیعت بکر و سرسبز

برای میلیون‌ها خانواده در سراسر جهان، مرسوم است که صبح روز کریسمس (یا یکی از روزهای نزدیک به کریسمس) خود را با پیاده روی خانوادگی شروع کنند. به شما پیشنهاد می‎‌کنیم این حرکت زیبا هنگام گذراندن کریسمس در تایلند ادامه دهید زیرا تایلند دارای چندین پارک ملی خیره‌کننده با صدها مسیر پیاده‌روی برای کاوش و فعالیت‌های دیگر مانند رفتینگ، صخره‌نوردی و ورزش‌های دیگر است. در یکی از این فعالیت‌ها شرکت کنید و در کنار لذت بردن از طبیعت بکر و سرسبز تایلند، تجربه‌های جدیدی هم کسب کنید.

طبیعت بکر و سرسبز - پارسا گشت

۵.  قیمت‌ های مناسب – کریسمس در تایلند

کریسمس است و راهی برای دور زدن گرانی وجود ندارد، حتی برای کسانی که می‌کوشند جشنی کم‌هیاهو و بدون سروصدا برگزار کنند، باز هم وقتی نوبت به خرید غذا، نوشیدنی، هدایا و مواردی از این دست می‌رسد به راحتی صدها دلار خرج می‌شود. در حالی که سفر به تایلند در تعطیلات کریسمس ممکن است گران باشد، اما این هزینه نسبت به سفر در این دوران به کشورهای دیگر بسیار ناچیز است. در تایلند برخی از هتل‌ها با قیمت‌ های مناسب خدمات خوبی ارائه می‌دهند، همچنین می‌توانید با خرید بلیت هواپیما از پارسا گشت، هزینه‌های سفر خود را به شکل قابل توجه‌ای کاهش دهید.

 خرید بلیط هواپیما برای کریسمس ۲۰۲۳ 

۶.سواحل آرامش‌ بخش

با سپری کردن کریسمس در تایلند ثابت خواهید کرد که گذراندن روز کریسمس در ساحل دیگر منحصراً برای استرالیایی‌ها نیست. تایلند خانه برخی از بهترین سواحل جهان است. با مسافرت به تایلند در کریسمس، برف‌های محل زندگی‌تان را با شن‌های گرم سواحل آرامش‌ بخش تایلند عوض می‌کنید و با گرفتن عکس در این سواحل  دیدنی و به اشتراک گذاشتن آن‌ها، تمام دوستان و آشناهایتان را شگفت‌زده خواهید کرد. علاوه بر این، در سواحل تایلند انواع تفریحات دریایی تدارک دیده شده تا همه بتوانند تجربیات جدیدی در کشور تایلند به دست بیاورند و خاطرات سفرشان را تا همیشه به خاطر بسپارند.

سواحل آرامش‌ بخش - پارسا گشت

۷.تجربه‌ای غنی – کریسمس در تایلند

گذراندن کریسمس در سرزمینی بیگانه با فرهنگ بیگانه تجربه‌ای غنی از زندگی است. شاید شما هم احساس کرده باشید این روزها کریسمس به جشنی مادی تبدیل شده و معنی اصلی خود را از دست داده است، تبلیغات و فرهنگ خرید در این دوران به صورتی افراطی رو به افزایش است. به شکلی که اگر امسال مشتاق باز کردن چند هدیه هستید، سال بعد می‌خواهید هدیه‌های بیشتری دریافت کنید. هرچند این موضوع جنبه شخصی دارد اما گذراندن کریسمس دور از خانه، زمان کافی برای تأمل در مورد تعطیلات و آنچه واقعاً برای شما مهم است فراهم می‌کند، در نظر داشته باشید تایلند به مکان بسیار مناسبی برای دور شدن از این شلوغی‌هاست.

۸.غذاهای تایلندی

اگر شما یکی از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستید که بوقلمون دوست ندارد و معتقد است شامی ناخوشایند است، پس گذراندن کریسمس در تایلند می‌تواند بهترین راه فرار شما باشد. چرا غذایی بخورید که از آن لذت نمی‌برید و برای هضم آن مشکل دارید؟ در حالی که در عوض می‌توانید یک کاری خوشمزه Massaman یا Pananag بخورید؟ برای کریسمس به تایلند بروید و با خوردن غذاهای تایلندی با فرهنگ این کشور جذاب بیشتر آشنا شوید.

غذاهای تایلندی - کریسمس در تایلند -پارسا گشت

۹. نوشیدنی‌های بومی

دیگر لازم نیست هنگام صرف ناهار یا شام نوشیدنی‌های شرکتی و تکراری در رستوران‌ها سفارش دهید. درعوض اگر کریسمس در تایلند باشید، می‌توانید از نوشیدن نوشیدنی‌های متنوع و متعددی که در این کشور سرو می‌شود، لذت ببرد. طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های بومی گرفته تا کوکتل‌های خارجی در دسترس شماست. با نوشیدن یک یا دو موکتل روی تراس هتل خستگی تمام روز را از یاد می‌برید. تایلند نوشیدنی‌های بومی با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه دارد پس امتحان کردن طعم‌های جدید را از دست ندهید.

۱۰.  لمس فرهنگ کریسمسی

بانکوک واقعاً یک شهر جهانی است و همانطور که انتظار دارید هنگام کریسمس در تایلند از یک مرکز خرید با درخت بزرگ کریسمس یا رستورانی با تزئینات زیبا فاصله چندانی نخواهید داشت. شهرهای بزرگ تایلند کریسمس را با آغوش باز پذیرفته‌اند. حتی ممکن است یک بابانوئل در کنار دو بچه با هر سن و سالی در بانکوک ببینید که به آن‌ها هدایایی می‌دهد، پس سفر به تایلند در تعطیلات کریسمس، علاوه بر آشنایی با فرهنگ مردم بومی تایلند، فرصت لمس فرهنگ کریسمسی هم به دست خواهید آورد.

لمس فرهنگ کریسمسی در تایلند - پارسا گشت

۱۱.یکی بودن با دیگر

یکی از بهترین چیزها در مورد سفر، توانایی برقراری ارتباط فوری با مسافران همفکر و ایجاد پیوندهای سریع بین مسافران است، به طوری که احساس می‌کنید سال‌هاست یک دیگر را می‌شناسید. سبک زندگی آرام تایلند باعث می‌شود فرصت زیادی برای آشنایی با تایلندی‌ها یا توریست‌های دیگر داشته باشید. کریسمس هم به این ویژگی اضافه می‌شود و باعث می‌شود یکی بودن با دیگر انسان‌ها را به راحتی تجربه کنید. گذراندن یک روز با دیگران در یک قایق می‌تواند خاطره‌ای ارزشمند برای شما رقم بزند. سفر به تایلند در تعطیلات کریسمس این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد که علاوه بر هم‌صحبتی با تایلندی، با توریست‌هایی که از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات به تایلند آمده‌اند هم آشنا شوید، اتفاقی که در زندگی روزمره بعید به نظر می‌رسد.

۱۲.فرار از شلوغی‌ های شهری – کریسمس در تایلند

در حالی که برخی از شهرهای بزرگ تایلند ممکن است دارای مراکز خرید با درختان و تزئینات کریسمس باشند، تضمین می‌کنیم که می‌توانید در برخی از جزایر و شهرهای کوچک‌تر فرار از شلوغی‌های شهری را تجربه کنید. کریسمس می‌تواند تمام شهرها را تحت تاثیر قرار دهد، اما تایلند به دور از دنیای درختان پر زرق و برق و تزئینات نورانی، جزایری آرام و خلوت را برای گردشگران آماده کرده است که در آن‌ها می‌توانید از معابد خیره‌کننده، دهکده‌های سنتی و آداب و رسوم محلی لذت ببرید.

فرار از شلوغی‌ های شهری -پارسا گشت

۱۳.  خرید استثنایی – کریسمس در تایلند

با گذراندن کریسمس در تایلند، نه تنها می‌توانید برای خود خرید استثنایی انجام دهید بلکه می‌توانید هدایای بسیاری به عنوان هدیه کریسمس یا سوغاتی برای خانواده و دوستان خود تهیه کنید. چه به دنبال خرید یک کیف دستی برند باشید، چه به دنبال تهیه یک کیف دستی ساده، تایلند خواسته شما را پوشش می‌دهد. به دلیل سفر گردشگران بسیاری از تمام کشورهای دنیا به تایلند، فروشندگان تایلندی هر کالایی را با طرح‌های بسیار متنوع به مغازه‌هایشان می‌آورند و در ویترین‌هایشان قرار می‌دهند.

شهرهای بزرگ تایلند دارای انبوهی از بوتیک‌فروشی‌ها و مراکز خرید بزرگ برای خرید هستند. جالب است بدانید شهرهای کوچک‌تر مملو از زیورآلات جذابی هستند که با قیمت‌های بسیار پایین عرضه می‌شوند و تمامی گردشگران دوست دارند یکی از آن‌ها را به عنوان یادگاری برای خود یا سوغاتی برای اعضا خانواده خریداری کنند و به خانه‌ بیاورند. اگر عاشق زیرآلات هستید هنگام سفر به تایلند چمدان اضافی با خود بیاورید!

۱۴.  احساس آرامش

احساس آرامش در کنار جشن‌های کریسمس باعث می‌شود که این تعطیلات تبدیل به بهترین زمان برای سفر به تایلند شود. در کریسمس در تایلند، می‌توانید در شهرهای بزرگ خرید کنید یا به رستوران‌ها رفته و در کنار گردشگران و مردم بومی به رقص و شادی مشغل شوید و هم می‌توانید چند روزی در سواحل خلوت و بکر اقامت کنید و احساس آرامش عمیقی تجربه کنید. با سفر به تایلند فرصت‌های بی‌نظیری برای شناخت طبیعت و فرهنگ کشور تایلند به دست خواهید آورد.

احساس آرامش - کریسمس در تایلند - پارسا گشت

سخن آخر در مورد کریسمس در تایلند

تعطیلات کریسمس برای بسیاری از افراد بهترین زمان برای مسافرت است. کشورهای توریستی در این زمان شهرهای خود را با درخت‌های بزرگ کریسمس و تزیینات رنگارنگ از همیشه زیباتر می‌کنند. یکی از کشورهایی که جشن کریسمس را بسیار باشکوه برگزار می‌کند، کشور تایلند است. گذراندن کریسمس در تایلند فرصت‌های بسیاری را در اختیار شما می‌گذارد. در این مقاله پارسا گشت چند دلیل مهم برای سفر به این کشور در دوران کریسمس را جمع‌آوری کردیم. اکنون زمان برنامه‌ریزی این سفر بی‌نظیر است، پس به بخش فروش تورها و بلیت هواپیمای پارسا گشت سر بزنید تا مناسب‌ترین پیشنهاد را بر اساس شرایطتان انتخاب کنید.

سوالات متداول درباره کریسمس در تایلند

۱. آب و هوای تایلند در تعطیلات کریسمس چطور است؟

آب و هوا گرم و آفتابی است و می‌توان از تفریحات ساحلی در این دوران استفاده کرد.

۲. چگونه هزینه‌های سفر به تایلند را در کریسمس کم کنیم؟

در تایلند برخی از هتل‌ها با قیمت‌های نازل خدمات بسیار مناسبی ارائه می‌دهند. با رزرو این هتل‌ها هزینه‌های سفر به طرز قابل توجه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

۳.  مردم تایلند کریسمس را جشن می‌گیرند؟

مسیحیان در تایلند در اقلیت هستند اما جشن کریسمس در این کشور به دلیل حضور گردشگران بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

۴.  آیا در تایلند شام مخصوص کریسمس سرو می‌شود؟

بله، اغلب هتل‌ها و رستوران‌های تایلند در شب‌های کریسمس بوقلمون را به منوی خود اضافه می‌کنند.

۵.  شهرهای تایلند در کریسمس شلوغ هستند؟

بله، توریست‌های زیادی هنگام کریسمس به تایلند سفر می‌کنند اما جزیره‌های این کشور در این دوران همچنان بکر و خلوت هستند.

منبع: theculturetrip

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست