۹ دلیل برای سفر به تایلند

دلایل سفر به تایلند با طبیعتی بکر و تاریخی غنی

دلایل سفر به تایلند - پارسا گشت

تایلند کشوری بی‌نظیر و زیبا با طبیعتی بکر و تاریخ غنی است و به همین دلیل یکی از مقاصد مهم گردشگری در آسیای شرقی به شمار می‌رود. دلایل سفر به تایلند برای هر گردشگری به دلیل جذابیت و تنوع بالایی که دارد متنوع است و برای کوله‌گردها و افرادی که به سفرهای لاکچری علاقه دارند مقصدی زیبا و فراموش نشدنی محسوب می‌شود. در ادامه درباره مهم‌ترین دلایل سفر به تایلند از نظر گردشگران صحبت خواهیم کرد.

 

۱. غذاهای لذیذ و خوشمزه

در سفر به تایلند حتما از فرصت استفاده کرده و از غذاهای لذیذ رستوران‌های بومی و خیابانی این کشور میل کنید. غذاهای خیابانی از جمله غذاهای خوشمزه و لذیذ تایلند به حساب می‌آیند و پیشنهاد می‌کنیم از سوپ‌های تام یام، برنج با سیب زمینی سرخ کرده و خوراک‌های لوبیا غافل نشوید. اکثر غذاهای خیابانی در تایلند فوری و سریع آماده می‌شوند و در آن‌ها از انواع چاشنی‌ مخصوص آسیای شرقی استفاده شده است. همچنین تنوع غذاهای تایلندی بسیار است و امکان ندارد یک غذا را دو بار بخورید.

غذای تایلند - پارسا گشت

۲. قیمت های مناسب و ارزان سفر

کشور تایلند مقصدی مناسب برای افرادی است که قصد یک سفر ارزان و تجربه‌گرا دارند. در این کشور انواع اقامتگاه‌ها با امکانات و قیمت‌ های مناسب و ارزان سفر وجود دارد. همچنین تنوع غذایی بالا در تایلند و وجود غذاخوری‌های لوکس، خیابانی، محلی و ارزان باعث شده تا گردشگران تجربه خوردن غذاهای متنوع تایلندی را داشته باشند.

۳. مردم خونگرم و مهمان نواز – دلایل سفر به تایلند

یکی از دلایل سفر به تایلند مردم خونگرم و مهمان‌ نواز تایلند است. مردم تایلند گردشگران را بسیار دوست دارند و گاهی انقدر مهربان هستند که باعث تعجب بسیاری از گردشگران می‌شوند و سفری به یاد ماندنی و فراموش نشدنی برای شما رقم می‌زنند. اکثر گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند توسط اهالی این کشور دعوت می‌شوند و می‌توانند تجربه مهمان شدن در کنار یک خانواده تایلندی و آشنایی با فرهنگ آسیای شرقی را داشته باشند.

مردم خونگرم و مهمان نواز تایلند - دلایل سفر به تایلند - الی گشت

۴. طبیعت مسحور کننده

از دلایل سفر به تایلند، طبیعت محسور کننده بی‌نظیر و زیبا از جمله سواحل متعدد، پارک‌های کوهستانی و ملی است. در تایلند زیباترین دریاچه‌ صورتی با ۱۵ کیلومتر طول و ۵ کیلومتر عرض که نیلوفرهای آبی زیبایی دارند و در ماه‌های نوامبر و فوریه شکوفه‌های قرمز باز می‌شوند و چشم انداز زیبایی را به‌وجود می‌آورد و زیباترین باغ‌ها در جنوب شرقی آسیا قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به باغ سوآن نونگ نوچ در پاتایا، که زیباترین باغ تایلند است و از گیاهان زینتی و گرمسیری، خانه‌های زیبا و گیاهان دارویی تشکیل شده و روزانه هزاران نفر از این باغ زیبا و بزرگترین نخل جهان و مجموعه ارکیده بازدید می‌کنند.

۵. آب و هوای مناسب – دلایل سفر به تایلند

آب‌ وهوای مناسب نقش مهمی در انتخاب مقصد سفر دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به تایلند وجود آب‌وهوای مناسب در بیشتر ایام سال است. تایلند سه فصل اصلی دارد که بیشتر گردشگران در این فصل‌ها به این کشور سفر می‌کنند. اولین فصل در زمان خشکی است که تعداد گردشگران به بالاترین رقم نسبت به سایر فصول می‌رسد و دومین فصل در گرما است و گردشگرانی که به مناطق ساحلی علاقه دارند در این ماه‌ها سفر می‌کنند و سومین فصل زمان بارندگی است که مناسب برای بازدید از شهر بانکوک و سایر شهرهای شمالی تایلند مناسب است.

آب و هوای مناسب تایلند - پارسا گشت

۶. شب های پر جنب و جوش

یکی از مزیت‌های تایلند وجود شب‌ های پر جنب‌ و جوش و تفریحات شبانه است. اگر اهل شب زنده‌داری و تفریحات شبانه هستید در سفر به تایلند می‌توانید شب‌ها در بازارهای شبانه قدم زده و در جشن‌های ساحلی شرکت کنید.

۷. تفریحات دریایی

کشور تایلند در خط ساحلی قرار دارد و همین سبب شده تا به یکی از مقاصد مناسب برای غواصی و تفریحات دریایی تبدیل شود. در تایلند سایت‌های غواصی و تفریحات دریایی بسیاری وجود دارد که جزو بهترین‌ها در دنیا هستند و با خیال راحت می‌توانید از تجربه یک غواصی در زیر آب لذت ببرید.

۸. جشن ها و فستیوال ها – دلایل سفر به تایلند

سالانه در ماه‌های مختلف در تایلند که براساس تقویم قمری است جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شود که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به فستیوال Songkran اشاره کرد و می‌توانید برنامه سفر خود را براساس جشن‌های مذهبی یا فستیوال‌های مختلف این کشور برنامه ریزی کنید.

جشن ها و فستیوال ها تایلند - دلایل سفر به تایلند -پارسا گشت

۹. کشور ماجراجویان

طبیعت بکر و منحصربه‌فرد از دلایل سفر به تایلند است باعث شده تا فرصت ماجراجویی برای گردشگرانی که به دنبال ماجرا و هیجان هستند مناسب باشد. به همین دلیل ماجراجویان بسیاری برای تجربه تفریحات شبانه به سبک اهالی تایلند، رودگردی، پیاده‌روی در جنگل و بازدید از حیات وحش تایلند به این کشور سفر می‌کنند.

۱۰. بازارهای آبی و شبانه

از جمله تفریحات دوست داشتنی در مقاصد گردشگری، قدم زدن در بازارهای مختلف به ویژه بازارهای محلی و قدیمی است. در تایلند بازارهای بسیاری وجود دارد که پرطرفدارترین آن‌ها بازار آبی و شبانه است که با رفتن به این بازارها می‌توانید از محصولات متنوع تا عتیقه و کلاسیک را بیابید.

۱۱. تاریخ غنی تایلند – دلایل سفر به تایلند

یکی از دلایل سفر به تایلند و فرهنگ و تاریخ غنی تایلند است که با وجود مدرن و به‌روز شدن جامعه شهری همچنان پا بر جا مانده است. ریشه‌های فرهنگی و تاریخی این کشور را می‌توانید در آثار به جا مانده و مراسماتی که برگزار می‌شود ببینید.

تاریخ غنی تایلند -پارسا گشت

۱۲. حیات وحش جذاب

حیات وحش جذاب و متنوع از دلایل سفر به تایلند و مورد توجه گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند است. وجود مناطق حفاظت شده و اقیانوس آبی در تایلند بخشی از حیات وحش تایلند است. در برخی از نقاط تایلند مانند تپه فیل‌ها در خائو سوک که محلی برای پرورش فیل است می‌توانید فیل‌ها را ملاقات کنید ولی توجه داشته باشید که برای حفاظت و مراقبت از آن‌ها، فیل سواری پیشنهاد نمی‌شود. همچنین در جزیره تائو می‌توانید به تماشای کوسه‌های نهنگ مانندی که از آنجا عبور می‌کنند، بنشینید.

۱۳. معابد بودایی – دلایل سفر به تایلند

یکی از جاذبه‌های دیدنی تایلند وجود معابد بودایی در این کشور است. مذهب اصلی مردم تایلند بودایی است و نزدیک به ۴۰ هزار معبد بودایی در این کشور وجود دارد. حتما در سفر به تایلند از معابد بودایی دیدن کنید، زیرا این معابد دارای معماری و سبک متفاوت و البته بزرگ و باشکوه هستند.

معابد بودایی - پارسا گشت

۱۴. رستوران ها و کافه های ساحلی

از دیگر دلایل سفر به تایلند وجود رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و جذاب ساحلی است که مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و صرف غذاهای لذیذ و خوشمزه تایلندی در محیطی صمیمی و دوستانه است.

۱۵. هتل های رویایی

هتل‌های رویایی تایلند مناسب برای اقامتی راحت و بی‌نظیر است. در تایلند هتل‌های مختلفی وجود دارد و از بابت اسکان جای هیچگونه نگرانی نیست و با هر بودجه‌ای می‌توانید هتل مناسبی را پیدا کنید.

هتل های رویایی تایلند - دلایل سفر به تایلند -پارسا گشت

حرف آخر درباره دلایل سفر به تایلند

کشور تایلند کشوری زیبا و غنی در آسیای شرقی است و از دلایل سفر به تایلند می‌توان به اماکن تاریخی و مذهبی خاص، مردم مهمان‌نواز و حیات‌وحش متنوع این کشور اشاره کرد. همچنین قیمت مناسب تورهای تایلند و هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع آن از دیگر دلایل جذاب و دوست داشتنی برای سفر به سرزمین لبخندها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست