بهترین رستوران های پوکت برای تمامی مسافران جزیره زیبای تایلند
تجربه تست غذاهایی با طعم و مزه فوق‌العاده
نوشته شده توسط هلیا دیوسالار 1401-08-22
بهترین رستوران های پوکت- الی گشت
بهترین رستوران‌ های پوکت کدامند؟ چه غذاهایی در این رستوران‌ها سرو می‌شوند؟ هزینه سرو غذا در رستوران‌های پوکت به چه صورت است؟ کدام غذاها در پوکت ارزش امتحان کردن دارند؟ این‌ها سوالاتی هستند که اگر قصد سفر به پوکت را داشته باشید، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشند. اگر مسافر شهر پوکت در تایلند هستید، با این مطلب از پارساگشت همراه باشید تا بهترین رستوران های پوکت برای تمام مسافران جزیره زیبای تایلند را به شما معرفی کنیم.

بنر تایلند

۱۶ مورد از بهترین رستوران های پوکت
آشپزی در تایلند قدمت زیادی دارد. این کشور دارای غذاهایی با طعم و مزه فوق‌العاده است که نمونه آن‌ها را در هیچ جای دنیا نمی‌توان پیدا کرد. پوکت هم به عنوان یکی از شهرهای تایلند از این قاعده مستثنی نیست و هنر آشپزی محلی تایلند، در رستوران‌های این شهر به خوبی مشاهده می‌شود. کیفیت غذاها در بیشتر رستوران‌های پوکت بسیار بالا است، به خصوص از زمانی که راهنمای میشلن (Michelin Guide) وارد این جزیره زیبا در تایلند شده، بهترین رستوران های پوکت در لیست بهترین رستوران‌های دنیا هم قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی ۱۶ مورد از بهترین رستوران های پوکت می‌پردازیم. بعضی از این رستوران‌ها شیک و لوکس و بعضی کاملا محلی هستند.

در بعضی از این رستوران‌ها در کنار غذاهای محلی، غذاهای بین‌المللی هم با عطر و طعم بی‌نظیر سرو می‌شوند و در بعضی رستوران‌ها صرفا غذاهای سنتی، دریایی و محلی تایلند طبخ می‌شوند. در میان بهترین رستوران های پوکت حتی می‌توان رستوران‌هایی را پیدا کرد که بیش از یک ستاره از بازرسان میشلن دریافت کرده‌اند، بنابراین لیستی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای یک بار هم که شده ارزش امتحان کردن، دارند.

مطالب مرتبط:

راهنمای گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

بهترین و رنگارنگ ترین فستیوال های تایلند

۱۲ کاری که نباید در تایلند انجام دهید!

۵ نکته‌ای که قبل از سفر به تایلند بهتر است بدانید!

۱. ساموت
سموت یا ساموت یکی از بهترین رستوران های پوکت و جز رستوران‌های شیک و مدرن این جزیره است. این رستوران که مدت زمان زیادی از شروع به کار آن نمی‌گذرد در منطقه نای هارن پوکت قرار دارد. رستوران ساموت یکی از بهترین رستوران های پوکت برای امتحان کردن غذاهای مدرن تایلندی است. غذاهایی دریایی محلی با مواد اولیه مخصوص منطقه و ادویه‌های محلی مدرن در این رستوران آماده می‌شوند. این رستوران با موقعیت خاص و کیفیت بالای غذاهای خود، تجربه‌ای تازه و منحصر به فرد از غذا خوردن در پوکت را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. ساعت کاری رستوران ساموت در پوکت، از ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب است، بنابراین برای سرو غذا در وعده شام می‌توانید روی آن حساب کنید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت هر پرس غذا در این رستوران نسبت به بعضی رستوران‌ها هم‌سطح نسبتا بالا است.

بهترین رستوران های پوکت -پارسا گشت
۲. رستوران آروم
غذاهای فرانسوی در حالت عادی جز محبوب‌ترین غذاهای دنیا هستند، حال تصور کنید این غذاهای خوش عطر و طعم در منظره‌ای رو به دریا، با امکان تماشای غروب آفتاب سرو شوند. این اتفاق تکرار نشدنی و لذت‌بخش چیزی است که در رستوران آروم کنار دریای پوکت تجربه خواهید کرد. رستوران آروم یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت از نوع مدرن است که در ساحل کالیم قرار دارد. منوی اصلی این رستوران را غذاهای فرانسوی تشکیل می‌دهد اما منوی اختصاصی غذاهای محلی تایلند هم در آن ارائه می‌شود. سرو غذا در این رستوران از ۴ بعد از ظهر آغاز می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید میز خود را قبل از مراجعه به رستوران رزرو کنید.

۳. رستوران زنجبیل سیاه
رستوران زنجبیل سیاه یکی دیگر از رستوران‌هایی است که می‌توان آن را در لیست بهترین رستوران های پوکت قرار داد. این رستوران در نزدیکی هتل اسلیت و در ساحل نای یانگ قرار دارد. این رستوران غذاهایی بیش از اندازه خوشمزه و استثنائی دارد که سرو آن‌ها در کنار معماری زیبای رستوران، حسی رویایی به شما می‌بخشد. رستوران زنجبیل سیاه در میان آب‌های دریا قرار دارد و برای رسیدن به عرشه و میزهای آن باید سوار قایقی شوید که شما را به آرامی به سمت عرشه می‌برد. مسیر ساحل تا عرشه با مشعل‌های آتش تزئین شده و در فضای رستوران موسیقی آرامش‌بخش موج‌های دریا تنهایی صدایی است که به گوش می‌رسد.

در این رستوران انواع غذاهای محلی پوکت و غذاهای اصیل تایلندی سرو می‌شود. همچنین خوشمزه‌ترین دسرهای تایلندی توسط سرآشپز پیاک آماده شده و مشتریان می‌توانند در کنار غذاهایی مانند کاری پانانگ، میگوهای سوخاری و تام یام، آن‌ها را نیز امتحان کنند.

رستوران زنجبیل سیاه – الی گشت
۴. رستوران اب
یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت، رستوران ایتالیایی اب است که توسط سرآشپز با استعداد ایتالیایی، السنادرو فراو اداره شده و خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی در آن سرو می‌شود. این رستوران یکی از خاص‌ترین رستوران‌های پوکت است که ستاره معروف لیست راهنمای میشلن را دریافت کرده و جوایز زیادی از جمله جایزه پلیت نیز در اختیار آن است. رستوران اب که نزدیک به یک دهه از فعالیت آن می‌گذرد در کنار غذاهای خوش‌‌طعم و لذیذ، معماری بی‌نظیری هم دارد که لذت غذا خوردن در آن را دو چندان می‌کند. رستوران اب در ساحل کالیم و نزدیکی ساحل پاتونگ قرار دارد و بخشی از آن روی آب‌های دریا واقع شده است. این رستوران هم امکان رزرو میز و غذا از قبل را دارد و فضای آن برای دورهمی‌های دوستانه یا قراری عاشقانه بسیار مناسب است.

۵. رستوران جرس
رستوران جرس یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت است که غذاهای مدرن و اصیل تایلندی را می‌توان در آن امتحان کرد. این رستوران در ساحل کامالا قرار دارد و یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در راهنمای میشلن از آن نام برده شده است. غذاهای این رستوران با تزئینی بسیار زیبا برای مشتریان سرو می‌شوند. در کنار غذاهای لذیذ، لیستی از نوشیدنی‌های مخصوص این رستوران هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا در کنار غذا، بهترین نوشیدنی‌ها را هم سرو کنند. علاوه بر این، رستوران جرس یکی از رستوران‌هایی است که دارای منوی صبحانه نیز می‌باشد.

بهترین رستوران های پوکت -پارسا گشت
۶. رستوران تو کب کاوو – Tu kab khao
رستوران Tu kab khao از دیگر رستوران‌هایی است که می‌توان آن را در لیست بهترین رستوران های پوکت معرفی کرد. این رستوران تایلندی مورد علاقه پوکتی‌ها است و بهترین غذاهای جنوب تایلند در آن سرو می‌شوند. از معمولی‌ترین غذاهای پوکت تا قدیمی‌ترین آن‌ها را می‌توان در این رستوران پیدا کرد. نکته جالب در مورد این رستوران نگهداری مواد غذایی در ظرف آب است تا از دسترس مورچه‌ها و مگس‌ها دور نگه داشته شوند. قیمت‌های این رستوران نسبتا پایین است، بنابراین اگر بودجه زیادی را برای مصرف غذا در طول سفر در نظر ندارید، این محل یکی از گزینه‌های مناسب برای شما است.

۷. رستوران رایا هاوس
رستوران رایا هاوس یکی از رستوران‌های قدیمی پوکت است که چند دهه از افتتاح و شروع به کار آن می‌گذرد. این رستوران در ابتدا خانه‌ای ساده و قدیمی بود که غذاهای محلی تایلند در آن طبخ می‌شدند و به مرور گسترش پیدا کرده و به صورت یک غذاخوری کوچک درآمد. این رستوران به دلیل مواد اولیه‌ای که در پخت غذاها استفاده می‌کند، شهرت دارد. اصلی‌ترین مواد غذایی در پخت غذاهای این رستوران خرچنگ، کاری، ورمیشل و برنج است. این رستوران این روزها یکی از محبوب‌ترین غذاخوری‌های تایلند است، بنابراین عجیب نیست که افراد مشهور را در آن مشاهده کنید. یکی از دلایل محبوبیت این رستوران، قیمت مناسب در کنار کیفیت خوب غذاها است.

رستوران رایا هاوس – الی گشت
۸. رستوران سوی چنتالی – Suay Cherngtalay
رستوران Suay Cherngtalay یکی از رستوران‌های محبوب و عالی در تایلند است که از سبک آشپزی خلاقانه پیروی می‌کند. این رستوران با محیطی زیبا از دو بخش تشکیل شده، یک اتاق غذاخوری برای سرو غذا و اتاقی نشیمن برای استراحت و تفریح مسافران بعد یا قبل از مصرف غذا که در آن با انواع نوشیدنی‌های مخصوص از مسافران پذیرایی می‌شود. بخش غذاخوری این رستوران ساختمانی سرپوشیده با میزهای چوبی است که نمایی شیشه‌ای از کف تا سقف دارد و بخش نشیمن، فضای باز اطراف رستوران در باغی سرسبز و زیبا، شامل قسمت‌های سرپوشیده و نشیمن برای استراحت مهمانانی است که به رستوران مراجعه می‌کنند.

۹. رستوران لا گریتا – La Gritta
یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت، رستوران La Gritta است که منوی آن ترکیبی از غذاهای محبوب ایتالیایی و غذاهای بی‌نظیر تایلندی است. خدمات بی‌عیب و نقص این رستوران با قیمتی مناسب به مسافران ارائه می‌شوند. این رستوران فضایی مناسب برای شامی عاشقانه دارد و مصرف غذاهای آن حتی برای یک بار، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. این رستوران تا نیمه‌های شب فعالیت می‌کند، بنابراین برای استراحت پس از یک روز طولانی در پوکت هم انتخابی مناسب می‌باشد.

۱۰. رستوران کوکتل و گریل بنی
اگر به گوشت و غذاهای کبابی علاقه دارید و به دنبال طعمی متفاوت برای این غذاها هستید، رستوران کوکتل و گریل بنی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. این رستوران در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است و معماری بسیار زیبایی دارد. تمام دیوارهای این رستوران شیشه‌ای هستند و حتی سقف آن هم تمام شیشه‌ای است و آسمان شب به خوبی در آن قابل مشاهده است. یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر در معماری این رستوران، نورپردازی آن است. این رستوران شبانه است و تنها وعده غذایی آن شام است.

رستوران کوکتل و گریل بنی -پارسا گشت
۱۱. رستوران مادر تری
یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت که فضایی عالی برای صرف شامی عاشقانه و افسانه‌ای دارد، رستوران مادر تری است. این رستوران در ساحل شنی کاتا نوا قرار دارد و یکی از دلایل معروفیت آن گذشته محلی است که امروزه رستوران در آن واقع شده است. محل فعلی رستوران مادر تری در گذشته متعلق به خاندان سلطنتی تایلند بوده و این موضوع یکی از دلایل شهرت این رستوران است. جالب است بدانید صاحب این رستوران یکی از معماران سرشناس تایلند است و تمام هنر معماری خود را در ساخت این رستوران به کار برده است. معماری این رستوران در عین ظرافت و زیبایی فضایی رویایی و مسحور کننده دارد. فضای داخلی رستوران مادر تری با میز و صندلی چوبی تزئین شده و فضای بیرونی آن با رستوران‌های سنگی، باغ‌های شگفت‌انگیز و گل‌های خوشبو تجربه شامی به یادماندنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

۱۲. رستوران مور مو دونگ
از دیگر رستوران‌هایی که در لیست بهترین رستوران های پوکت هم قرار دارد، رستوران مور مو دونگ است. این رستوران در جنوب جزیره پوکت و در میان جنگل‌ حرا این جزیره واقع شده است. فضای این رستوران بسیار سنتی است. فضای غذاخوری اصلی این رستوران از کلبه‌های کوچک با سقف کاهگلی و روی آب تشکیل شده و فضای بیرونی آن که نشیمن رستوران را تشکیل می‌دهد، ساحل شنی با نمای زیبای رو به دریا است. جالب است بدانید غذاهای محلی این رستوران روی زمین سرو می‌شوند اما برای افرادی که امکان نشستن روی زمین را ندارند، میز و صندلی هم وجود دارد. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که در این رستوران می‌توان امتحان کرد ماهی تند و ترش کاری است.

بهترین رستوران های پوکت – پارسا گشت
۱۳. رستوران کان ایانگ
از دیگر رستوران‌های معروف و قدیمی پوکت که چندین دهه را با موفقیت پشت سر گذاشته، می‌توان به رستوران کان ایانگ اشاره کرد. این رستوران فضایی گرم و صمیمی دارد و در کنار غذاهای دریایی گران‌قیمت، غذاهای ارزان هم برای مشتریانی که بودجه زیادی ندارند، سرو می‌شود. خرچنگ، ماهی مرکب، میگو و دسرهای مخصوص بعضی از غذاهای منوی مخصوص این رستوران هستند.

۱۴. رستوران وان چوب
رستوران وان چوب، از دیگر رستوران‌هایی است که در لیست بهترین رستوران‌ های پوکت قرار دارد و بین مردم محلی هم شهرت زیادی دارد. این رستوران فضایی مفرح و خودمانی دارد و از غذاهای محلی تا خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی را می‌توانید در آن پیدا کنید.

۱۵. رستوران فیل آبی
رستوران فیل آبی علاوه بر اینکه یکی از بهترین رستوران‌ های پوکت است، از معروف‌ترین رستوران‌ها در کل تایلند و یک مدرسه آشپزی فوق‌العاده نیز می‌باشد. این رستوران در محیطی قدیمی و عمارتی زیبا قرار دارد و غذاهای آن طعمی فوق‌العاده لذیذ دارند. یکی از دلایل معروفیت و محبوبیت این رستوران، قیمت نسبتا پایین آن در کنار کیفیت خوب غذاها است.

رستوران فیل آبی – پارسا گشت
۱۶. رستوران بست کانتری بیف – Best Country Beef
رستوران Best Country Beef آخرین رستورانی است که در این لیست از بهترین رستوران های پوکت قصد معرفی آن را داریم. همان‌طور که از نام این رستوران مشخص است تمام غذاهای سرو شده در آن از گوشت گاو تهیه می‌شوند. محیط این رستوران یادآور مغازه‌های قدیمی ژاپنی است که با میز و صندلی‌های غذاخوری سنتی فضایی دل‌نشین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نتیجه‌گیری بهترین رستوران های پوکت
در این مطلب از الی گشت ۱۶ مورد از بهترین رستوران های پوکت را به شما معرفی کردیم. بعضی از رستوران‌ های این لیست نه فقط در پوکت بلکه در سطح جهان اعتبار و شهرت دارند. در این رستوان‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی تایلند را در کنار غذاهای مدرن این کشور امتحان کنید. اگر قصد سفر به پوکت را دارید، این مطلب یکی از بهترین راهنماها برای شکم‌گردی در شهر پوکت است.

سوالات متداول بهترین رستوران های پوکت
۱. کدام رستوران‌ها در پوکت ستاره میشلن را دارند؟
رس

بهترین رستوران های پوکت برای تمامی مسافران جزیره زیبای تایلند

تجربه تست غذاهایی با طعم و مزه فوق‌العاده

بهترین رستوران های پوکت- پارسا گشت

بهترین رستوران‌ های پوکت کدامند؟ چه غذاهایی در این رستوران‌ها سرو می‌شوند؟ هزینه سرو غذا در رستوران‌های پوکت به چه صورت است؟ کدام غذاها در پوکت ارزش امتحان کردن دارند؟ این‌ها سوالاتی هستند که اگر قصد سفر به پوکت را داشته باشید، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشند. اگر مسافر شهر پوکت در تایلند هستید، با این مطلب از الی گشت همراه باشید تا بهترین رستوران های پوکت برای تمام مسافران جزیره زیبای تایلند را به شما معرفی کنیم.

 

۱۶ مورد از بهترین رستوران های پوکت

آشپزی در تایلند قدمت زیادی دارد. این کشور دارای غذاهایی با طعم و مزه فوق‌العاده است که نمونه آن‌ها را در هیچ جای دنیا نمی‌توان پیدا کرد. پوکت هم به عنوان یکی از شهرهای تایلند از این قاعده مستثنی نیست و هنر آشپزی محلی تایلند، در رستوران‌های این شهر به خوبی مشاهده می‌شود. کیفیت غذاها در بیشتر رستوران‌های پوکت بسیار بالا است، به خصوص از زمانی که راهنمای میشلن (Michelin Guide) وارد این جزیره زیبا در تایلند شده، بهترین رستوران های پوکت در لیست بهترین رستوران‌های دنیا هم قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی ۱۶ مورد از بهترین رستوران های پوکت می‌پردازیم. بعضی از این رستوران‌ها شیک و لوکس و بعضی کاملا محلی هستند.

در بعضی از این رستوران‌ها در کنار غذاهای محلی، غذاهای بین‌المللی هم با عطر و طعم بی‌نظیر سرو می‌شوند و در بعضی رستوران‌ها صرفا غذاهای سنتی، دریایی و محلی تایلند طبخ می‌شوند. در میان بهترین رستوران های پوکت حتی می‌توان رستوران‌هایی را پیدا کرد که بیش از یک ستاره از بازرسان میشلن دریافت کرده‌اند، بنابراین لیستی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای یک بار هم که شده ارزش امتحان کردن، دارند.

مطالب مرتبط:

راهنمای گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

بهترین و رنگارنگ ترین فستیوال های تایلند

۱۲ کاری که نباید در تایلند انجام دهید!

۵ نکته‌ای که قبل از سفر به تایلند بهتر است بدانید!

۱. ساموت

سموت یا ساموت یکی از بهترین رستوران های پوکت و جز رستوران‌های شیک و مدرن این جزیره است. این رستوران که مدت زمان زیادی از شروع به کار آن نمی‌گذرد در منطقه نای هارن پوکت قرار دارد. رستوران ساموت یکی از بهترین رستوران های پوکت برای امتحان کردن غذاهای مدرن تایلندی است. غذاهایی دریایی محلی با مواد اولیه مخصوص منطقه و ادویه‌های محلی مدرن در این رستوران آماده می‌شوند. این رستوران با موقعیت خاص و کیفیت بالای غذاهای خود، تجربه‌ای تازه و منحصر به فرد از غذا خوردن در پوکت را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. ساعت کاری رستوران ساموت در پوکت، از ۴ بعد از ظهر تا ۱۱ شب است، بنابراین برای سرو غذا در وعده شام می‌توانید روی آن حساب کنید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت هر پرس غذا در این رستوران نسبت به بعضی رستوران‌ها هم‌سطح نسبتا بالا است.

بهترین رستوران های پوکت - پارسا گشت

۲. رستوران آروم

غذاهای فرانسوی در حالت عادی جز محبوب‌ترین غذاهای دنیا هستند، حال تصور کنید این غذاهای خوش عطر و طعم در منظره‌ای رو به دریا، با امکان تماشای غروب آفتاب سرو شوند. این اتفاق تکرار نشدنی و لذت‌بخش چیزی است که در رستوران آروم کنار دریای پوکت تجربه خواهید کرد. رستوران آروم یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت از نوع مدرن است که در ساحل کالیم قرار دارد. منوی اصلی این رستوران را غذاهای فرانسوی تشکیل می‌دهد اما منوی اختصاصی غذاهای محلی تایلند هم در آن ارائه می‌شود. سرو غذا در این رستوران از ۴ بعد از ظهر آغاز می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید میز خود را قبل از مراجعه به رستوران رزرو کنید.

۳. رستوران زنجبیل سیاه

رستوران زنجبیل سیاه یکی دیگر از رستوران‌هایی است که می‌توان آن را در لیست بهترین رستوران های پوکت قرار داد. این رستوران در نزدیکی هتل اسلیت و در ساحل نای یانگ قرار دارد. این رستوران غذاهایی بیش از اندازه خوشمزه و استثنائی دارد که سرو آن‌ها در کنار معماری زیبای رستوران، حسی رویایی به شما می‌بخشد. رستوران زنجبیل سیاه در میان آب‌های دریا قرار دارد و برای رسیدن به عرشه و میزهای آن باید سوار قایقی شوید که شما را به آرامی به سمت عرشه می‌برد. مسیر ساحل تا عرشه با مشعل‌های آتش تزئین شده و در فضای رستوران موسیقی آرامش‌بخش موج‌های دریا تنهایی صدایی است که به گوش می‌رسد.

در این رستوران انواع غذاهای محلی پوکت و غذاهای اصیل تایلندی سرو می‌شود. همچنین خوشمزه‌ترین دسرهای تایلندی توسط سرآشپز پیاک آماده شده و مشتریان می‌توانند در کنار غذاهایی مانند کاری پانانگ، میگوهای سوخاری و تام یام، آن‌ها را نیز امتحان کنند.

رستوران زنجبیل سیاه - پارسا گشت

۴. رستوران اب

یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت، رستوران ایتالیایی اب است که توسط سرآشپز با استعداد ایتالیایی، السنادرو فراو اداره شده و خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی در آن سرو می‌شود. این رستوران یکی از خاص‌ترین رستوران‌های پوکت است که ستاره معروف لیست راهنمای میشلن را دریافت کرده و جوایز زیادی از جمله جایزه پلیت نیز در اختیار آن است. رستوران اب که نزدیک به یک دهه از فعالیت آن می‌گذرد در کنار غذاهای خوش‌‌طعم و لذیذ، معماری بی‌نظیری هم دارد که لذت غذا خوردن در آن را دو چندان می‌کند. رستوران اب در ساحل کالیم و نزدیکی ساحل پاتونگ قرار دارد و بخشی از آن روی آب‌های دریا واقع شده است. این رستوران هم امکان رزرو میز و غذا از قبل را دارد و فضای آن برای دورهمی‌های دوستانه یا قراری عاشقانه بسیار مناسب است.

۵. رستوران جرس

رستوران جرس یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت است که غذاهای مدرن و اصیل تایلندی را می‌توان در آن امتحان کرد. این رستوران در ساحل کامالا قرار دارد و یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در راهنمای میشلن از آن نام برده شده است. غذاهای این رستوران با تزئینی بسیار زیبا برای مشتریان سرو می‌شوند. در کنار غذاهای لذیذ، لیستی از نوشیدنی‌های مخصوص این رستوران هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا در کنار غذا، بهترین نوشیدنی‌ها را هم سرو کنند. علاوه بر این، رستوران جرس یکی از رستوران‌هایی است که دارای منوی صبحانه نیز می‌باشد.

بهترین رستوران های پوکت - پارسا گشت

۶.  رستوران تو کب کاوو – Tu kab khao

رستوران Tu kab khao از دیگر رستوران‌هایی است که می‌توان آن را در لیست بهترین رستوران های پوکت معرفی کرد. این رستوران تایلندی مورد علاقه پوکتی‌ها است و بهترین غذاهای جنوب تایلند در آن سرو می‌شوند. از معمولی‌ترین غذاهای پوکت تا قدیمی‌ترین آن‌ها را می‌توان در این رستوران پیدا کرد. نکته جالب در مورد این رستوران نگهداری مواد غذایی در ظرف آب است تا از دسترس مورچه‌ها و مگس‌ها دور نگه داشته شوند. قیمت‌های این رستوران نسبتا پایین است، بنابراین اگر بودجه زیادی را برای مصرف غذا در طول سفر در نظر ندارید، این محل یکی از گزینه‌های مناسب برای شما است.

۷. رستوران رایا هاوس

رستوران رایا هاوس یکی از رستوران‌های قدیمی پوکت است که چند دهه از افتتاح و شروع به کار آن می‌گذرد. این رستوران در ابتدا خانه‌ای ساده و قدیمی بود که غذاهای محلی تایلند در آن طبخ می‌شدند و به مرور گسترش پیدا کرده و به صورت یک غذاخوری کوچک درآمد. این رستوران به دلیل مواد اولیه‌ای که در پخت غذاها استفاده می‌کند، شهرت دارد. اصلی‌ترین مواد غذایی در پخت غذاهای این رستوران خرچنگ، کاری، ورمیشل و برنج است. این رستوران این روزها یکی از محبوب‌ترین غذاخوری‌های تایلند است، بنابراین عجیب نیست که افراد مشهور را در آن مشاهده کنید. یکی از دلایل محبوبیت این رستوران، قیمت مناسب در کنار کیفیت خوب غذاها است.

رستوران رایا هاوس -پارسا گشت

۸.  رستوران سوی چنتالی – Suay Cherngtalay

رستوران Suay Cherngtalay یکی از رستوران‌های محبوب و عالی در تایلند است که از سبک آشپزی خلاقانه پیروی می‌کند. این رستوران با محیطی زیبا از دو بخش تشکیل شده، یک اتاق غذاخوری برای سرو غذا و اتاقی نشیمن برای استراحت و تفریح مسافران بعد یا قبل از مصرف غذا که در آن با انواع نوشیدنی‌های مخصوص از مسافران پذیرایی می‌شود. بخش غذاخوری این رستوران ساختمانی سرپوشیده با میزهای چوبی است که نمایی شیشه‌ای از کف تا سقف دارد و بخش نشیمن، فضای باز اطراف رستوران در باغی سرسبز و زیبا، شامل قسمت‌های سرپوشیده و نشیمن برای استراحت مهمانانی است که به رستوران مراجعه می‌کنند.

۹.  رستوران لا گریتا – La Gritta

یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت، رستوران La Gritta است که منوی آن ترکیبی از غذاهای محبوب ایتالیایی و غذاهای بی‌نظیر تایلندی است. خدمات بی‌عیب و نقص این رستوران با قیمتی مناسب به مسافران ارائه می‌شوند. این رستوران فضایی مناسب برای شامی عاشقانه دارد و مصرف غذاهای آن حتی برای یک بار، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. این رستوران تا نیمه‌های شب فعالیت می‌کند، بنابراین برای استراحت پس از یک روز طولانی در پوکت هم انتخابی مناسب می‌باشد.

۱۰. رستوران کوکتل و گریل بنی

اگر به گوشت و غذاهای کبابی علاقه دارید و به دنبال طعمی متفاوت برای این غذاها هستید، رستوران کوکتل و گریل بنی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. این رستوران در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است و معماری بسیار زیبایی دارد. تمام دیوارهای این رستوران شیشه‌ای هستند و حتی سقف آن هم تمام شیشه‌ای است و آسمان شب به خوبی در آن قابل مشاهده است. یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر در معماری این رستوران، نورپردازی آن است. این رستوران شبانه است و تنها وعده غذایی آن شام است.

رستوران کوکتل و گریل بنی -پارسا گشت

۱۱. رستوران مادر تری

یکی دیگر از بهترین رستوران های پوکت که فضایی عالی برای صرف شامی عاشقانه و افسانه‌ای دارد، رستوران مادر تری است. این رستوران در ساحل شنی کاتا نوا قرار دارد و یکی از دلایل معروفیت آن گذشته محلی است که امروزه رستوران در آن واقع شده است. محل فعلی رستوران مادر تری در گذشته متعلق به خاندان سلطنتی تایلند بوده و این موضوع یکی از دلایل شهرت این رستوران است. جالب است بدانید صاحب این رستوران یکی از معماران سرشناس تایلند است و تمام هنر معماری خود را در ساخت این رستوران به کار برده است. معماری این رستوران در عین ظرافت و زیبایی فضایی رویایی و مسحور کننده دارد. فضای داخلی رستوران مادر تری با میز و صندلی چوبی تزئین شده و فضای بیرونی آن با رستوران‌های سنگی، باغ‌های شگفت‌انگیز و گل‌های خوشبو تجربه شامی به یادماندنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

۱۲. رستوران مور مو دونگ

از دیگر رستوران‌هایی که در لیست بهترین رستوران های پوکت هم قرار دارد، رستوران مور مو دونگ است. این رستوران در جنوب جزیره پوکت و در میان جنگل‌ حرا این جزیره واقع شده است. فضای این رستوران بسیار سنتی است. فضای غذاخوری اصلی این رستوران از کلبه‌های کوچک با سقف کاهگلی و روی آب تشکیل شده و فضای بیرونی آن که نشیمن رستوران را تشکیل می‌دهد، ساحل شنی با نمای زیبای رو به دریا است. جالب است بدانید غذاهای محلی این رستوران روی زمین سرو می‌شوند اما برای افرادی که امکان نشستن روی زمین را ندارند، میز و صندلی هم وجود دارد. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که در این رستوران می‌توان امتحان کرد ماهی تند و ترش کاری است.

بهترین رستوران های پوکت -پارسا گشت

۱۳. رستوران کان ایانگ

از دیگر رستوران‌های معروف و قدیمی پوکت که چندین دهه را با موفقیت پشت سر گذاشته، می‌توان به رستوران کان ایانگ اشاره کرد. این رستوران فضایی گرم و صمیمی دارد و در کنار غذاهای دریایی گران‌قیمت، غذاهای ارزان هم برای مشتریانی که بودجه زیادی ندارند، سرو می‌شود. خرچنگ، ماهی مرکب، میگو و دسرهای مخصوص بعضی از غذاهای منوی مخصوص این رستوران هستند.

۱۴. رستوران وان چوب

رستوران وان چوب، از دیگر رستوران‌هایی است که در لیست بهترین رستوران‌ های پوکت قرار دارد و بین مردم محلی هم شهرت زیادی دارد. این رستوران فضایی مفرح و خودمانی دارد و از غذاهای محلی تا خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی را می‌توانید در آن پیدا کنید.

۱۵. رستوران فیل آبی

رستوران فیل آبی علاوه بر اینکه یکی از بهترین رستوران‌ های پوکت است، از معروف‌ترین رستوران‌ها در کل تایلند و یک مدرسه آشپزی فوق‌العاده نیز می‌باشد. این رستوران در محیطی قدیمی و عمارتی زیبا قرار دارد و غذاهای آن طعمی فوق‌العاده لذیذ دارند. یکی از دلایل معروفیت و محبوبیت این رستوران، قیمت نسبتا پایین آن در کنار کیفیت خوب غذاها است.

رستوران فیل آبی -پارسا گشت

۱۶. رستوران بست کانتری بیف – Best Country Beef

رستوران Best Country Beef آخرین رستورانی است که در این لیست از بهترین رستوران های پوکت قصد معرفی آن را داریم. همان‌طور که از نام این رستوران مشخص است تمام غذاهای سرو شده در آن از گوشت گاو تهیه می‌شوند. محیط این رستوران یادآور مغازه‌های قدیمی ژاپنی است که با میز و صندلی‌های غذاخوری سنتی فضایی دل‌نشین را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نتیجه‌گیری بهترین رستوران های پوکت

در این مطلب از پارسا گشت ۱۶ مورد از بهترین رستوران های پوکت را به شما معرفی کردیم. بعضی از رستوران‌ های این لیست نه فقط در پوکت بلکه در سطح جهان اعتبار و شهرت دارند. در این رستوان‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی تایلند را در کنار غذاهای مدرن این کشور امتحان کنید. اگر قصد سفر به پوکت را دارید، این مطلب یکی از بهترین راهنماها برای شکم‌گردی در شهر پوکت است.

سوالات متداول بهترین رستوران های پوکت

۱. کدام رستوران‌ها در پوکت ستاره میشلن را دارند؟

رستوران اب و رستوران جرس دو مورد از بهترین رستوران‌های این شهر هستند که ستاره راهنمای میشلن را دریافت کرده‌اند.

۲. سرو غذا در کدام رستوران پوکت روی زمین انجام می‌شود؟

رستوران مور مو دونگ یکی از بهترین رستوران های پوکت است که سرو غذا در آن، روی زمین انجام می‌شود.

۳. در کدام رستوران پوکت صرفا گوشت گاو سرو می‌شود؟

رستوران Best Country Beef یکی از بهترین رستوران ها در پوکت است که غذاهای آن صرفا با گوشت گاو آماده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست