عکس هایی بی نظیر از فستیوال آب تایلند، سونگکران

فستیوال آب تایلند-پارسا گشت

تایلند، کشور لبخندها فرهنگی پر از جذابیت دارد. از بناهای تاریخی متعدد تا بازارهای رنگارنگ و جشن های بی نظیر. بدون شک جشن ها و فستیوال ها بخش جذابی از فرهنگ کشور تایلند را شامل می شوند. سونگکران نامی است که تایلندی ها به جشن سال نو خود داده اند. این جشن که به فستیوال آب تایلند مشهور است، از یک سو یکی از خاص ترین سنت های جهان و از سوی دیگر یکی از جذاب ترین آنها به شمار می آید.

فستیوال آب تایلند در واقع بخشی از سنت اهالی این کشور برای جشن گرفتن سال نو است. البته این جشن بیشتر مربوط به منطقه شمالی تایلند و بخش چیانگ مای می شود. در طول سال نو، تایلندی مراسمی مانند جمع شدن دور هم را نیز انجام می دهند. اما جذاب ترین بخش این مراسم جشن آب است. با توجه به این که زمان این جشن اواسط ماه آوریل و شروع فصل باران است، برای شستن بد اقبالی ها و شر از زندگی تایلندی ها به روی یکدیگر آب می پاشند. به عقیده آنها این کار باعث بارش باران بیشتر و روکردن شانس به آنها می شود.

فستیوال آب تایلند این روزها با بروز تغییراتی برگزار می شود. معمولا برای ایجاد هیجان بیشتر، آب بازی با استفاده از تفنگ ها و تلمبه های آب پاش رنگارنگ انجام می شود و با حضور میلیون ها توریست در زمان فستیوال، این جشن رنگ و بویی خاص به خود گرفته است. این جشن توسط مهاجران تایلندی و علاقمندان به فرهنگ این کشور در شهرهای مختلف جهان که گاهی از تایلند بسیار فاصله دارند نیز برگزار می شود.

در این مطلب از مجله گردشگری الی گشت عکس هایی جذاب از فستیوال آب تایلند را برای شما همراهان عزیز جمع آوری کرده ایم. با ما همراه باشید و از دیدن تصاویر مربوط به سونگکران، فستیوال آب تایلند لذت ببرید.

آب بازی در تایلند-پارسا گشت
حضور فیل ها در سونگکران-پارسا گشت
حضور کودکان در جشن آب تایلند-پارسا گشت
فستیوال آب تایلند-پارسا گشت
فستیوال آب تایلند-پارسا گشت
جشن سونگکران-پارسا گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست