معرفی پر ترددترین فرودگاه ها در شهرهای تایلند

فرودگاه های پرتردد تایلند

پیش از سفر بهتر است با فرودگاه های پرتردد تایلند آشنا شوید. تایلند یک کشور زیبا و جهانی بی پایان، از جاذبه های گردشگری است که یکی از مقاصد اصلی برای توریست‌ها به شمار می ‌رود. این کشور چندین سال است که درآمد خود به واسطه جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی خود، از توریست‌ و گردشگران به دست می‌آورد به همین خاطر به صورت تخصصی و حرفه ای بر روی این مورد تمرکز کرده است. به طوری که به سرعت جایگاه ویژه‌ای در بین بهترین کشورهای توریستی از لحاظ خدمات هواپیمایی و گردشگری به دست آورده است.

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی

یکی از فرودگاه‌های کشور تایلند که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و تنها ۱۴ سال از ساخت آن می‌گذرد؛ فرودگاه سووارنابومی به معنی سرزمین طلا است، که در بانکوک تایلند قرار دارد و ۲۵ کیلومتر فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر بانکوک است.

شرکت هواپیمایی عمان مدیریت این فرودگاه را برعهده دارد و توانسته فرودگاه را با مساحت ۳۱۰۰ هکتاری به یکی از دیدنی‌ترین فرودگاه‌ها در جهان تبدیل کند.

این فرودگاه همگانی یک باند فرود آسفالت به طول۴۹۰۰ متری را در اختیار دارد؛ بزرگ‌ترین و پرترافیک‌ترین سالن‌های ترمینال در جهان را نیز دارا است.

از جمله ایرلاین ‌های فعال در این فرودگاه می‌توان به کایو ایر، چین ایر، فرانس، بیزینس ایر، ایرلاین امارت، مالزی، فیلیپین، خلیج ایر، هپی ایر و چندین ایرلاین دیگر اشاره کرد.

امکانات ارائه شده در این فرودگاه بسیار زیاد و کارآمد هستند به طور مثال:

یک مرکز واکسیناسیون در این فرودگاه شروع به کار کرده است و واکسیناسیون افراد را ساده تر کرده است.

همچنین سالن‌های مجلل، رستوران، فضای خارجی بسیار زیبا و زمین بازی برای کودکان از دیگر امکانات موجود در فرودگاه است.

فرودگاه بین المللی پوکت

فرودگاه پوکت نقش مهمی در صنعت گردشگری تایلند دارد، چرا که این فرودگاه در شمال جزیره زیبای پوکت قرار گرفته و تنها ۳۲ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد.

از طرف دیگر پوکت به عنوان یکی از زیباترین، محبوب‌ترین مناطق و مقاصد توریستی و گردشگری در جهان است که هر ساله میزبان گردشگران و مسافران بسیاری زیادی می باشد؛ این جزیره زیبا نقش مؤثری را در اقتصاد و شلوغی این فرودگاه ایفا می‌کند.

در فرودگاه پوکت سه ترمینال وجود دارد که دو ترمینال برای پرواز های خارجی و یک ترمینال برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود.

سالن بزرگ و مجلل، رستوران بین المللی، سیستم پرداخت مناسب، سرویس‌های حمل و نقل متنوع با قیمتی مناسب، سالن استراحت، وای‌فای رایگان از امکانات موجود در این فرودگاه است.

البته امکانات بیشتری در این فرودگاه در اختیار مسافران قرار داده شده است، مانند:

  • مرکز امداد و کمک‌های اولیه
  • پارکینگ فرودگاه با گنجایش ۴۰۰ وسیله نقلیه
  • مرکز اشیاء گمشده در ترمینال پروازهای داخلی
  • وسایل کمکی و رفاهی برای افراد ناتوان و دارای محدودیت حرکتی
  • وجود ۱۰ فروشگاه در سالن‌های داخلی و خروجی پروازهای بین المللی
  • وجود دستگاه‌های ATM و مراکز تبدیل ارز در سالن‌ پروازهای خروجی

فرودگاه بین المللی پوکت-پارسا گشتفرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین المللی دن موئنگ

این فرودگاه با ۱۰۷ سال سن، قدیمی‌ترین فرودگاه فعال آسیا محسوب می‌شود که به عنوان یک فرودگاه همگانی و نظامی با یک باند فرود آسفالت ۳۷۰۰ متری یکی از پرتردد ‌ترین فرودگاه‌های تایلند به حساب می‌آید.

البته قبل از تأسیس فرودگاه سووارنابومی برترین فرودگاه در این کشور بود.

امروزه از این فرودگاه برای حمل بار، پروازهای چارتر و پروازهای نظامی بیشتر استفاده می‌شود ولی در آینده‌ای نه چندان دور میزان رفت و آمد در این فرودگاه به صورت چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد؛ چرا که در حال حاضر این فرودگاه در حال توسعه می‌باشد.

با توجه به امکانات و قیمت مناسبی که در فرودگاه دن موئنگ وجود داشت در سال ۲۰۱۵ لقب ارزان‌ترین فرودگاه جهان را بدست آورد.

شما در این فرودگاه به چند سالن بسیار زیبا، پارکینگ، رستوران، فروشگاه سوغات، صرافی و سیستم حمل‌و‌نقل اتوبوس و تاکسی فعال دسترسی دارید. همچنین فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر بانکوک تنها ۲۰ کیلومتر می‌باشد.

از دیگر امکانات موجود در فرودگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • وجود سرویس اطلاعات برای کلیه مسافرین در سالن ورود
  • وجود دو بانک تجاری در فرودگاه جهت انجام خدمات بانکی
  • امکان تبادل ارز در سالن‌های ورودی و داخلی پروازهای بین المللی
  • امکان استفاده از تلفن‌های عمومی برای برقراری تماس‌های داخلی
  • فراهم سازی سرویس تماس‌های خارج از کشور در اداره پست فرودگاه
  • وجود عکاس برای گرفتن عکس‌های فوری در پایانه‌های مسافربری بین المللی
  • امکانات درمان در کلینیک شبانه روزی فرودگاه در پایانه مسافربری بین المللی

فرودگاه ساموئی

این فرودگاه زیباترین فرودگاه معرفی شده در تایلند است که در جزیره کو ساموئی قرار دارد و در سال ۱۹۸۹ افتتاح گردیده است.

این فرودگاه برای مسافران جزیره زیبا ساموئی اولین مکانی است که در کشور بانکوک مشاهده می کنند؛ به خاطر همین جزیره، فرودگاه ساموئی به عنوان هفتمین فرودگاه پرتردد در تایلند معرفی گردیده است.

طراحی منحصر به فرد و خاص این فرودگاه، احساس شادی را در مسافران چندین برابر می کند. سالن انتظار فرودگاه در فضای باز و بسیار دل انگیز طراحی شده است تا مسافران در زمان انتظار بتوانند از مناظر طبیعی جزیره لذت ببرند.

سالن فرودگاه به طور کامل از چوب ساخته شده و فضای بسیار آرام و با نشاطی به وجود آورده است؛ این فرودگاه پرواز مستقیم به بانکوک، کوالالامپور و سنگاپور دارد.

شما در این فرودگاه دو پایانه داخلی و خارجی را در اختیار دارید که ۵۰ متر با یکدیگر فاصله دارند، رستوران های بین المللی، اینترنت رایگان، مرکز خرید، بستنی فروشی، تاکسی و سالن ماساژ تایلندی از امکانات در دسترس مسافران می‌باشد.

البته امکانات بیشتری در این فرودگاه زیبا دیده می‌شود که می‌توان به امکاناتی همچون :

  • مجموعه‌ای از امکانات رفاهی در دسترس (انواع بوتیک، رستوران، کافه)
  • امکان شنیدن موسیقی زنده جاز در محیط فرودگاه
  • وجود مجسمه‌های دیدنی و زیبای هیولاها و موجودات فضایی، ساخته شده با وسایل بازیافتی
  • وجود چندین پایانه صرافی برای تبدیل ارز مسافران
  • امکانات سرگرمی و بازی برای کودکان در زمین بازی فرودگاه
  • امکان استفاده از اتوبوس‌های برقی برای جابجایی در فرودگاه
  • در دسترس بودن کمک‌های اولیه و خدمات اورژانسی
  • وجود نمازخانه با قوانین خاص برای عبادت مسلمانان
  • خدمات ویژه معلولیت و افراد مسن در ورودی فرودگاه

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه ساموئی-پارسا گشتفرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین المللی چیانگ رای

این فرودگاه یکی از فرودگاه های بین المللی و همگانی در نزدیکی شهر چیانگ رای است، فقط ۱۰ کیلومتر از فرودگاه تا مرکز شهر چیانگ رای که در شمال تایلند قرار دارد، فاصله وجود دارد.

فرودگاه چیانگ رای در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده است و سه مسیر بین المللی هنگ کنگ، کانگ مینگ چانگ شویی، هایکو میلان پروازهای اصلی در این فرودگاه هستند.

حمل و نقل با اتوبوس و تاکسی های عمومی به راحتی برای مسافران در این فرودگاه امکان پذیر است، همچنین در نزدیکی فرودگاه یک مرکز اجاره خودرو نیز وجود دارد که مسافران به راحتی می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

از امکانات این فرودگاه می توان به رستوران، کافه، فروشگاه، نمازخانه، آب گرم، کتابخانه رایگان و امکان تبادل ارز و خودپرداز اشاره کرد.

البته امکانات دیگری مانند:

  • خدمات بسته بندی و باربری چمدان‌ ها
  • برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها بر روی میزهایی به همراه کامپیوتر و قهوه ساز
  • اتاق درمان‌های پزشکی
  • اتاق استراحت و مدیتیشن در فرودگاه در دسترس است.

فرودگاه بین المللی پاتایا

این فرودگاه در بین دو شهر پاتایا و رایونگ قرار دارد که از پاتایا ۴۰ کیلومتر و از رایونگ ۱۹ کیلومتر فاصله دارد.

این فرودگاه همگانی و نظامی روزانه چندین پرواز داخلی و خارجی به مقصد‌های مختلف انجام می‌دهد؛ پرواز های این فرودگاه در قسمت داخلی شمال پوکت، چیانگ مای و هاتای می باشد و پروازهای بین المللی از کشورهای چین و سنگاپور به این فرودگاه صورت می گیرد.

در حال حاضر یک ترمینال در این فرودگاه برای پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد ولی ترمینال دوم نیز در حال احداث می‌باشد.

امکاناتی که فرودگاه برای مسافران خود در نظر گرفته است، شامل پارکینگ، رستوران، کافه، خدمات پستی، کافی نت، صرافی و باجه تبدیل ارز، مرکز امداد و خدمات درمانی، دفتر اشیاء گمشده و فروشگاه سوغاتی می‌شود.

حمل و نقل در این فرودگاه برای مسافران با تاکسی و اتوبوس امکان پذیر است.

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه کرابی

این فرودگاه با مرکز شهر ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و دارای دو ترمینال مجزا است، یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار میگیرد؛ فرودگاه کرابی به عنوان قطب اصلی خطوط هوایی تائی ایر، ایر آسیا و نیو جن ایرویز می باشد.

از امکانات این فرودگاه می توان به صرافی و خودپرداز، رستوران های بین المللی، کافه، فروشگاه، اینترنت رایگان، خدمات پستی، نمازخانه و دفاتر اجاره ماشین و رزرو هتل اشاره کرد. حمل و نقل در این فرودگاه با تاکسی، ون و اجاره ماشین امکان پذیر می‌باشد.

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین المللی چیانگ مای

فرودگاه بین المللی چیانگ مای فرودگاهی عمومی در شهر چیانگ مای در نواحی شمالی تایلند است. فاصله این فرودگاه با شهر کمتر از هشت کیلومتر می‌باشد.

امکانات این فرودگاه شامل رستوران و سالن غذاخوری، فروشگاه و مغازه های فروش سوغاتی، اینترنت رایگان، خدمات پزشکی، داروخانه، حمام، صرافی و دو دستگاه خودپرداز است.

این فرودگاه نیز دارای پنج هتل است که فاصله با آنها کمتر از پنج دقیقه می باشد.

حمل و نقل از این فرودگاه با تاکسی، ون، ساینگ‌های قرمز و اتوبوس انجام می‌شود. اطراف فرودگاه رستوران KFC ،  یک مرکز خرید و چند دفتر اجاره خودرو وجود دارد که دسترسی‌ها را برای مسافران این فرودگاه ساده می‌کند.

فرودگاه بین المللی چیانگ مای-پارسا گشتفرودگاه بین المللی سورات ثانی

این فرودگاه برای عموم و نظامی ها در تایلند قرار داده شده و با مرکز شهر ۲۱ کیلومتر فاصله دارد. برای تمام پروازها فقط یک ترمینال بزرگ وجود دارد که مسافران بعد از خروج از فرودگاه تنها ۵ دقیقه زمان نیاز دارند تا به هتل‌های زیبای نزدیک فرودگاه برسند.

امکانات این فرودگاه شامل کتابخانه، غذاخوری، کافه، اینترنت رایگان و فروشگاه سوغاتی است. حمل و نقل از این فرودگاه با تاکسی، مینی ون و اتوبوس انجام می‌شود.

در اطراف فرودگاه یک بازار بزرگ، چند کافه و رستوران  و یک معبد بودا قرار گرفته است که می‌توان به راحتی از آنها دیدن کرد.

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین المللی اودون تانی

این فرودگاه در شمال شرق تایلند قرار گرفته و تا مرکز شهر ۱۵ کیلومتر فاصله دارد؛ در واقع کاربرد اصلی این فرودگاه تجاری و نظامی است.

فرودگاه اودون تانی با یک باند فرود آسفالت به طول ۳۰۴۸ متر، بیشتر برای پرواز های کشور ویتنام مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند که این فرودگاه مزیت ‌ها و امکانات خاص خود را دارد اما برای گردشگران، فرودگاه مناسبی به حساب نمی آید.

فرودگاه سوکوتای

این فرودگاه در شمال شرقی تایلند قرار گرفته و با مرکز شهر فاصله چندانی ندارد؛ به طوری که می توان بدون تاکسی و به صورت پیاده این مسیر را تا رسیدن به مرکز شهر پیمود.

این فرودگاه با ۲۵ سال سن چندین تلاش مؤثر در زمینه محیط زیست انجام داده تا مصارف انرژی فرودگاه را کاهش دهد.

امکانات موجود در فرودگاه بسیار معمولی است؛ اما از لحاظ حمل و نقل و نزدیکی آن به شهر، رفت و آمد مسافران بسیار آسان تر و با هزینه کمتری انجام می‌شود.

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه ناخون ساوان

این فرودگاه یک فرودگاه محلی کوچک است که در استان ناخون ساوان قرار گرفته است و خدماتی هوایی این منطقه را انجام می دهد.

فاصله این فرودگاه تا نزدیک ترین هتل کمتر از ۲ کیلومتر  فاصله دارد، از این فرودگاه تا محل اقامت خود مدت زمان زیادی را منتظر نخواهید ماند.

امکانات موجود در این فرودگاه بسیار محدود، اما نزدیکی فرودگاه به شهر یک مزیت برای مسافران مختلف محسوب می شود.

فرودگاه بین المللی هات یای

این فرودگاه بین المللی در نزدیکی شهر هات یای تایلند واقع شده و دارای دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است.

لازم به ذکر است این فرودگاه در حال حاضر در حال توسعه و گسترش یافتن است و تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ بتواند ۱۰ میلیون مسافر را جابجا کند.

  • وجود خودپرداز و تبادل ارز
  • رستوران
  • فروشگاه‌ خرید سوغات
  • نمازخانه
  • پارکینگ
  • اتاق VIP
  • امکانات و خدمات پزشکی

و مرکز آبگرم از امکاناتی است که فرودگاه برای مسافران خود فراهم کرده است.

فرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین المللی هات یای-پارسا گشتفرودگاه های پرتردد تایلند | فرودگاه بین‌المللی یو تاپائو

این فرودگاه در شرقی ترین استان پاتایا یعنی رایونگ قرار گرفته  و با بانکوک ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد و برای شهرهایی مانند: دوحه، کوالالامپور، پوکت، شانگهای، شنزن، لندن، منچستر و دیگر کشورها پرواز مستقیم دارد.

این فرودگاه بین المللی در ابتدا به عنوان فرودگاه نظامی ساخته شد، ولی به مرور زمان با توجه به ازدحام و شلوغی مسافران در فرودگاه‌های دیگر، به فرودگاهی عمومی تبدیل شد.

از امکانات موجود در این فرودگاه می‌توان به:

پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، کافی نت، میز اطلاعات مراقبت‌های پزشکی، دفتر گم شده‌ها، خدمات گمرکی و مبادلات مالی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست