راهنمای دریافت سیم کارت تایلند

خرید سیم کارت در تایلند

یکی از مهمترین دغدغه هایی افراد هنگام سفر به هر مقصدی دارند به غیر از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهر مقصدشان داشتن راه ارتباطی با عزیزان و افرادی که ارتباط با آن ها برایشان مهم است می باشد؛ از همین همواره در فکر تهیه سیم کارت در آن شهر مقصد هستند و یا اطلاعاتی درباره سیستم رومینگ در آن شهر که چطور می توانند امکان تماس و دسترسی به اینترنت را برای خودشان فراهم بیاورند. ما در این مطلب از مجله ی گردشگری پارسا گشت قصد داریم تا درباره راهنمای دریافت سیم کارت تایلند خدمتتان اطلاعات لازم و کافی را بدهیم. لازم به ذکر است در صورتی که اطلاعات جامع تری را درباره دریافت سیم کارت تایلند در اختیار دارید با ما در میان بگذارید، پیشاپیش از توجه شما نهایت تشکر را داریم.

مطالب مرتبط:راهنمای سفر به تایلندقبل از سفر به تایلند حتما این نکات را بخوانیدبهترین زمان سفر به شهرهای مختلف تایلند

همانطور که در بالا گفتیم نحوه خرید سیم کارت تایلند در سفر به شهرهای توریستی این کشور یکی از دغدغه هایی است که مسافران مقصد تایلند در سر دارند. لازم به ذکر است که تهیه سیم کارت در تایلند کار بسیار ساده ای است و نیازی به نگرانی بابت این موضوع هرگز نخواهید داشت. توجه داشته باشید! کسانی که با خرید تور تایلند به این کشور سفر می کنند آژانس های مسافرتی مربوطه در امکانات تور خودشان یک سیم کارت به مسافران ارائه می دهند که این کار آن ها را بسیار راحت و سفر را دلچسب تر می کند. آژانس مسافرتی الی گشت در تورهای بانکوک، پوکت و پاتایای خود به مسافرانش سیم کارت سفری ارائه می دهند که در این مطلب لازم دانستیم به آن اشاره کنیم. اما اگر شما می خواهید بدون خرید تور به تایلند سفر کنید لازم تا درباره نحوه ی دریافت سیم کارت تایلند اطلاعاتی را بدانید. اپراتورهای فعالی که برای تهیه سیم کارت تایلند می توانید به آن ها مراجعه کنید نیز عبارت از اپراتور AIS، اپراتور dtac، اپراتور TrueMove و اپراتور TOT نیز هستند.

چطور سیم کارت تایلند را تهیه کنیم؟

همانطور که می دانید تایلند یکی از پیشتازان در صنعت گردشگری است و برای این کار برنامه ریزی های هدفمندی هم انجام داده است؛ یکی از این برنامه های تایلند برای جذب توریست به این کشور ارائه سیم کارت های رایگان به گردشگران در خروجی های هواپیماها می باشد. سیم کارت هایی که به صورت رایگان به شما عرضه می گردد فعال هستند شما می توانید آن ها را درون تلفن همراه خودتان قرار دهید و با آن کار کنید، اما در صورتی نتوانستید در فرودگاه سیم کارت رایگان بگیرید اصلا جای نگرانی نیست و و شما می توانید از راه های دیگری که در کشور تایلند وجود دارد برای تهیه سیم کارت اقدام کنید به جای این که بخواهید صف های طولانی را در فرودگاه های این شهر تحمل کنید، همچنین در فرودگاه راهنمایی های لازم و تنظیمات اولیه هم برایتان انجام نمی شود .

حتما اکنون سوال برایتان پیش می آیند که از کجا پس می توانید سیم کارت تایلند تهیه کنید! برای پاسخ به سوال باید بگوییم که سوپرمارکت هایی در این شهرهای این کشور وجود دارد نظیر فامیلی مارت (family mart) یا هفت یازده (۷eleven) که می توانید سیم کارت مورد نظرتان را از آن ها تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که پاساژها و مراکز خرید موبایل نیز گزینه دیگری برای خرید سیم کارت تایلند می باشد .درست همانند ایران توجه داشته باشید که برخی از موارد در همه کشور دارای استاندارهایی هستند و به طور مثال همانطور که شما برای تهیه سیم کارت در ایران به مراکز خرید موبایل یا اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می روید در کشورهای خارجی هم همینطور است و شما تنها باید اپراتورهای کشور مقصد را بشناسید و سپس برای تهیه سیم کارت بهمراه مدارک شناسایی خودتان بروید.

معرفی اپراتورهای فعال در تایلند

حدود ۳ الی ۴ اپراتور فعال در کشور تایلند وجود دارد که ما در این قسمت می خواهیم به ترتیب اولیت به آن ها اشاره ای داشته باشیم و سرویس دهی های آن ها را نام ببریم.

  • اپراتور AIS

سیم کارت های اپراتور AIS یکی از بهترین ها برای خرید سیم کارت تایلند هستند چرا که آنتن دهی آن ها بسیار عالی دارند و شما مشکل خط و وصل نخواهید داشت. اما در کنار این مزیت بزرگ این سیم کارت دارای عیب بزرگی هم می باشد که آن این است که اگر قبل از ساعت ۱۲ شب زیر ۲۰ بات شارژ داشته باشد، بعد از ساعت ۱۲ از بین رفته و باید مجدد آن را شارژ نمایید.

  • اپراتور dtac

اما دیگر سیم کارت تایلند که dtac نام دارد اپراتوری بسیار خوب دارد و نه تنها شما مشکل آنتن دهی ندارید بلکه آن ضعف AIS را هم ندارید و این می تواند برای مسافران مقصد تایلند گزینه بهتری باشد.

  •  اپراتور MoveTrue

ارزان ترین سیم کارت تایلند را اپراتور MoveTrue به شما می دهد و گاهی حتی به صورت رایگان هنگام سیم هایتان در فروشگاه ها هم به شما ارائه می  شود اما آنتن دهی بسیار ضعیفی دارد و شما در طول سفر اذیت می کند.

  • اپراتور TOT

سیم کارت وابسته به اداره مخابرات در کشور تایلند را اپراتور TOT ارائه می دهد و به طور تخصیصی بر روی اینترنت های باسیم و بی سیم و مودم های وایمکس است که می توانید اگر اولیویتتان اینترنت است از این اپراتور سیم کارت تهیه کنید.

تنظیمات سیم کارت تایلند بر روی گوشی

بعد از این که مطابق نیازتان سیم کارت تایلند خودتان را تهیه کردید نیازی به نگرانی بابت تنظیمات آن در گوشی خودتان نداشته باشید چرا که می توانید از فروشنده ی سیم کارت بخواهید که آن را برای شما فعال نماید و همچنین لازم است بدانید که در ابتدا می بایست مقداری سیم کارت را شارژ نمایید برای این کار فروشنده جدولی به زبان انگلیسی ساده به شما خواهد داد که مقدار دیتا و اینترنت و مبلغ را به شما نشان می دهد و می توانید بر اساس نیاز خود شارژ را نیز بخرید و سپس فروشنده آن را در گوشی شما اعمال خواهد کرد.

نکاتی درباره سیم کارت تایلند

  • لازم به ذکر است که قیمت سیم کارت های تایلند بسیار ارزان است و حتی در برخی موارد کمتر از هزینه ای است که برای خرید سیم کارت ایرانسل شما می پردازید.
  • اصلا نگران سایز سیم کارت برای گوشیتان نباشید چرا که در صورتی که نیاز به پانچ شدن در سایزهای میکرو و نانو داشتید می توانید همانجا از فروشنده بخواهید که برایتان این کار را انجام دهد.
  • به منظور تماس با ایران می توانید از پیش شماره های ۰۰۹۸ یا ۰۰۱۹۸ استفاده کنید، اما پیش شماره ۰۰۹۸ کیفیت بهتری را برای فراهم می آورد. اما جالب است بداندی که پیش شماره ۰۰۱۹۸ شارژ کمتری را از شما مصرف می کند اما کیفیت نامناسبی را برای شما فراهم می آورد.
  • برای تهیه شارژ هم به سوپرمارکت ها بروید و با ذکر نام اپراتور و مبلغ ، شارژ بخرید .
  • از ماه ژوئن سال جاری در برخی نقاط تایلند فروش سیم کارت به صورت آزمایشی و تنها با ارائه کارت شناسایی و ثبت عکس و اثر انگشت مقدور اعلام شده بود و البته گفته می شود از ۱۵ دسامبر سال جاری این طرح در کل تایلند اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست