باید نبایدهای سفر به تایلند را قبل از هر چیزی بخوانید!

آشنایی با 10 مورد از ممنوع شده های تایلند

ممنوع شده های تایلند - پارسا گشت

از ممنوع شده های تایلند چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید که چه کارهایی نباید در تایلند انجام شوند؟ از مجازات انجام کارهای ممنوع در تایلند چیزی می‌دانید؟ تایلند یکی از کشورهای توریستی است و مانند تمام کشورهای دنیا قوانینی دارد که علاوه بر مردم آن، مسافران و گردشگران هم باید به آن‌ها احترام بگذارند. یکی از این قوانین عدم انجام کارهایی است که در تایلند ممنوعه محسوب می‌شوند. انجام بسیاری از ممنوع شده های تایلند جریمه و مجازات دارد و بعضی از آن‌ها بسیار جدی و سختگیرانه هستند. بعضی از این ممنوعه‌ها عمری طولانی دارند و بعضی دیگر به تازگی وضع شده‌اند. برای سفر به این کشور لازم است که بایدها و نبایدهای سفر به تایلند را از قبل از هر چیزی بخوانید تا سفری بدون دردسر داشته باشید. در این مطلب از مجله گردشگری الی گشت به توضیح این موارد می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 

ممنوع شده های تایلند کدامند؟

تایلند کشوری زیبا است و به عنوان یکی از کشورهای توریستی آسیا، همه ساله افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. یکی از مسائلی که توریست‌ها در سفر به این کشور باید در نظر داشته باشند، عدم انجام کارهایی است که در تایلند ممنوع می‌باشند. مانند تمام کشورهای دنیا در تایلند هم با تغییر قوانین و عوض شدن سیاست‌ها، بایدها و نبایدها تغییر کرده و موارد جدیدی به ممنوعه‌های این کشور اضافه می‌شوند.

بنابراین این سوال که ممنوع شده های تایلند کدامند؟ را می‌توان مهم‌ترین سوالی دانست که مسافران این کشور، باید از آن مطلب باشند. بعضی از کارهای ممنوع در تایلند، چیزهایی هستند که انجام آن‌ها در کل دنیا ممنوع است و بعضی از ممنوع شده ها آنقدر عجیب هستند که حتی تصور هم نخواهید کرد. ۱۰ مورد از ممنوع شده های تایلند مطابق قوانین جدید و باید و نبایدهایی که در طول اقامت در کشور تایلند باید به آن توجه داشت را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

برای آشنایی با غذاهای تایلندی با بهترین رستوران های پوکت برای تمامی مسافران جزیره زیبای تایلند را آشنا شوید.

ممنوع شده های تایلند کدامند؟ - پارساگشت

۱. دافع حشرات را فراموش نکنید

دافع حشرات را فراموش نکنید تا سفری راحت به تایلند داشته باشید. یکی از سخت‌ترین بخش‌های سفر به تایلند، درگیری با حشرات به خصوص پشه‌ها است. شاید حشرات در همه جای دنیا وجود داشته باشند اما وضعیت آن‌ها در تایلند کمی خطرناک‌تر از دیگر کشورهای دنیا است. بعضی حشرات مانند پشه مالاریا که در مناطق خارج از شهر و جنگل‌ها وجود دارند، ناقل و عامل بیماری هستند و در صورت گزیدگی توسط آن‌ها ممکن است سفر شما خراب شود.

البته باید دقت کنید که حمل دافع حشرات و به طور کل اسپری‌هایی که کاربرد مشابه دارند جز ممنوع شده های تایلند هستند و نباید این وسیله را در زمان ورود به همراه داشته باشید. بهتر است بعد از رسیدن به تایلند و اقامت در هتل، خرید یک دفع کننده حشرات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید تا بدون انجام جرم یا کاری ممنوعه، از سلامت خود در طول سفر محافظت کنید.

۲. پوشش درست داشته باشید

پوشش درست داشته باشید تا در تایلند به مشکل نخورید. کشور تایلند کشوری آزاد است و مردم آن پوششی اختیاری دارند اما این موضوع در مورد، مکان‌های مذهبی و کاخ‌های سلطنتی متفاوت است. هنگام بازدید از معابد و کاخ‌ها باید لباس مناسب بپوشید، در غیر این صورت مرتکب جرم شده‌اید و احتمال بیرون کردن شما از آن مکان وجود دارد. هر چه لباسی که برای رفتن به این مکان‌ها می‌پوشید، رسمی‌تر باشد نشان‌دهنده احترام بیشتری است که به اعتقادات مردم تایلند می‌گذارید. پوشیدن لباس‌هایی که آستین آن‌ها کوتاه‌تر از شانه و شلوارهایی که قد آن‌ها، بالاتر از زانو است در معابد و مکان‌های سلطنتی تایلند ممنوع می‌باشد. این مورد از ممنوع شده های تایلند قانونی کلی در این کشور است و اجرای حتی برای مردم تایلند هم ضروری است.

.راهنمای سفر به پوکت، به شما کمک می‌کند تا هرآنچه نیاز است، در سفر به تایلند را بدانید

موارد ممنوع در تایلند -پارسا گشت

۳. با آداب و رسوم تایلند آشنا شوید

با آداب و رسوم تایلند آشنا شوید اگر قصد ارتباط با مردم و تعامل با تایلندی‌ها را دارید. از دیگر بایدهایی که انجام آن، سفر به تایلند را به یاد ماندنی می‌کند، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور است. هر چند موارد کلی در آداب و رسوم این کشور را می‌توانید با جستجو در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید اما برای ارتباط بهتر با مردم این کشور و تعامل با آن‌ها نیاز به آشنایی بیشتر با آداب و رسوم و عقاید مردم تایلند را دارید. مطالعه چند کتاب در این زمینه مانند راهنمای سفر، رمان و سفرنامه در مورد تایلند از جمله مواردی است که شما را در آشنایی با آداب و رسوم و ممنوع شده های تایلند، یاری می‌کند.

۴. خودتان را آشکار نکنید

خودتان را آشکار نکنید، این مورد یکی دیگر از بایدهایی است که برای سفر به تایلند باید از آن مطلع باشید اما شاید مفهوم آن چندان مشخص نباشد. شاید در ظاهر آشکار نکردن خود یک کار ممنوعه جدی به نظر برسد اما این موضوع در واقع، هشداری است که از سمت تایلندی‌ها برای محافظت از مسافران داده می‌شود. آشکار نکردن به معنی پوشش مناسب است اما نه آن طور که در معابد به صورت قانون مشخص شده است.

آفتاب تایلند به خصوص در فصل‌هایی مانند بهار و تابستان بسیار گرم و سوزان است و اگر لباسی بپوشید که از بدن در برابر تابش خورشید محافظت نکند، قطعا دچار آفتاب سوختگی خواهید شد. استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی، عینک و رویه مناسب به خصوص در کنار ساحل بسیار ضروری است. این موضوع را حتی در روزهای ابری هم جدی بگیرید و بدون لباس مناسب و کرم ضد آفتاب از خانه خارج نشوید.

قبل از سفر با بهترین و رنگارنگ ترین فستیوال های تایلند  آشنا شوید تا سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

سواحل تایلند - پارسا گشت

۵. کفش های خود را در بیاورید

یکی دیگر از ممنوع شده های تایلند که انجام آن بی‌احترامی به مردم تایلند است و باعث دلخوری آن‌ها می‌شود، پوشیدن کفش در داخل خانه‌ها و بعضی مغازه‌های کوچک یا رستوران‌های محلی است. به عبارت دیگر، کفش‌های خود را در بیاورید تا نزد مردم تایلند محبوبیت پیدا کنید. طبق اعتقادات تایلندی‌ها، پا کثیف است و هر آنچه که به پا مربوط می‌شود هم کثیف و آلوده است. به همین دلیل در بیشتر خانه‌های تایلند کفش‌ها را بیرون از خانه در می‌آورند. حتی در بعضی هتل‌ها هم این موضوع یک قانون است و قبل از ورود به اتاق خود باید کفش‌ها را از پا خارج کنید.

این موضوع به حدی جدی است که در بعضی فروشگاه‌ها هشدار مخصوص مربوط به این کار به صورت علائمی در ورودی فروشگاه نصب شده است تا افرادی که قصد خرید از آن را دارند، بدون نیاز به پرسیدن کفش‌های خود را بیرون فروشگاه در بیاورند. اگر تصور می‌کنید درآوردن و پوشیدن کفش‌ها در طول روز برای شما دشوار است، بهتر است در مدت اقامت خود در تایلند به جای کفش از صندل‌هایی که پشت آن‌ها باز است استفاده کنید.

۶. به سلطنت احترام بگذارید

به سلطنت احترام بگذارید و این موضوع را جدی بگیرید. خانواده سلطنتی برای مردم تایلند ارزش و اهمیت زیادی دارند و کوچک‌ترین بی‌احترامی به آن‌ها قابل قبول نیست. بی‌احترامی به خانواده سلطنتی چه به صورت لفظی و چه به صورت عملی یکی از مهم‌ترین ممنوع شده های تایلند است. تفاوتی ندارد که بی‌احترامی مستقیما به خاندان سلطنتی باشد یا به یکی از چیزهای وابسته به آن‌ها مانند کاخ یا تصویر، در هر حالت بی‌احترامی شما جرم محسوب شده و اگر توهینی جدی باشد قطعا مجازاتی در پی خواهد داشت.

احترام گذاشتن در تایلند - پارسا گشت

۷. صبور باشید

در سفر به تایلند باید صبور باشید. برای مردم تایلند آرامش و صبر اهمیت زیادی دارد. در فرهنگ شاد تایلند عجله کردن، ناراحتی و عصبانیت جایی ندارند و اگر در برخورد با مردم یکی از این خصلت‌ها را از خود بروز دهید، قطعا باعث ناراحتی آن‌ها خواهید شد. این مورد هر چند جز ممنوع شده های تایلند نیست و به صورت یک قانون وضع نشده است اما برای تعامل بهتر با مردم این کشور و سفری به یاد ماندنی‌تر، لازم است به آن توجه شود. به خصوص در بازارها و رستوران‌های محلی این موضوع اهمیت زیادی دارد. بیشتر رستوران‌های محلی این کشور، بافت سنتی خود را حفظ کرده‌اند و امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که به سرعت بخشیدن کارها کمک می‌کنند را در اختیار ندارند.

۸. اشاره نکنید

اشاره نکنید، زیرا این کار در تایلند بسیار ناپسند است. رعایت این مورد از ممنوع شده های تایلند برای بسیاری از افراد دشوار است اما توجه به آن الزامی است و در صورت انجام، ممکن است با واکنش ناخوشایند تایلندی‌ها روبرو شوید. به خصوص اشاره کردن با انگشت اشاره که رفتاری مرسوم در تمام دنیا است، برای تایلندی‌ها اصلا قابل قبول نیست. در صورتی که ناچار شدید به سمت چیزی اشاره کنید، ۴ انگشت و شست دست را صاف و در یک راستا قرار دهید و در واقع با تمام انگشتان خود به آن چیز اشاره کنید.

ممنوع شده های تایلند -پارسا گشت

۹. از پاهای خود جز برای راه رفتن استفاده نکنید

از پاهای خود جز برای راه رفتن استفاده نکنید چون این مورد یکی از ممنوع شده های تایلند است. همان طور که گفتیم، پا از نظر مردم تایلند کثیف‌ترین عضو بدن است بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد از نشستن پشت میز، عادت دارید پای خود را روی صندلی یا میز بگذارید، قطعا در تایلند دچار مشکل می‌شوید. محل قرارگیری پا بعد از نشستن پشت میز روی زمین است و هر حالت دیگری، بی‌احترامی به تایلندی‌هایی است که در اطراف شما هستند.

همچنین اشاره کردن به چیزی با پا یا هل دادن یک وسیله با پا نیز در تایلند به شدت بی‌ادبانه است. اگر به کارهایی مانند بستن درب کمد با پا، برداشتن لباس از روی زمین با پا، اشاره کردن به اطراف با پا و هر عمل دیگری جز راه رفتن با پا عادت دارید، ممکن است در سفر به این کشور دچار مشکل شوید. برای جلوگیری از بروز مشکل در این زمینه، چند هفته قبل از سفر به تایلند ترک این عادت خود را با ورزش و تکرار و تمرین شروع کنید.

۱۰. به سر کسی دست نزنید

آخرین مورد از لیست ممنوع شده های تایلند که انجام آن نوعی بی احترامی به مردم تایلند است، دست کشیدن به سر شخصی دیگر می‌باشد. این کار را حتی با کودکان تایلندی انجام ندهید چرا که والدین آن‌ها را دلخور خواهید کرد. همان اندازه که پا در نظر مردم تایلند کثیف است، سر بسیار مورد احترام و با ارزش است و دست کسی جز نزدیکان نباید به این عضو از بدن مردم برخورد کند. این مورد را شاید بتوان به عنوان عجیب‌ترین ممنوعه تایلند هم معرفی کرد.

ممنوع شده های تایلند - پارسا گشت

نتیجه گیری ممنوع شده های تایلند

ممنوع شده های تایلند مواردی هستند که آشنایی با آن‌ها، به سفری بهتر و راحت‌تر به این کشور کمک می‌کند. این موارد چندان سخت نیستند و بیشتر آن‌ها مانند درآوردن کفش‌ها زمان ورود به خانه یا احترام به اعتقادات در همه دنیا وجود دارند. در این مطلب از پارسا گشت مهم‌ترین موارد ممنوع شده در تایلند و بایدها و نبایدهایی که سفر شما به این کشور را خاطره انگیز می‌کنند، صحبت کردیم. برای آشنایی بیشتر با کشور تایلند و شرایط سفر به آن، سایر مطالب ما را دنبال کنید.

سوالات متداول ممنوع شده های تایلند

۱. ممنوع شده های تایلند در مورد پوشش در این کشور شامل چه مواردی هستند؟

پوشیدن لباس‌های باز و راحتی در معابد و کاخ‌های سلطنتی ممنوع است. برای رعایت این موضوع تیشرت و پیراهن باید آستینی پایین‌تر از شانه و شلوار پایین‌تر از زانو باشد و این قانون هم برای مردان و هم برای زنان لازم الاجرا است.

۲. چگونه می‌توان با آداب و رسوم تایلند بیشتر آشنا شد؟

مطالعه رمان، سفرنامه و راهنمای سفر کمک زیادی به آشنایی با آداب و رسوم تایلند و ممنوع شده های این کشور می‌کند.

۳. کدام کار ممنوعه در تایلند بیشترین مجازات را دارد؟

بی‌احترامی به خانواده سلطنتی یکی از کارهایی است که انجام آن مجازات سنگینی دارد.

۴. عجیب ترین مورد از ممنوع شده های تایلند چیست؟

دست نزدن به سر مردم تحت هیچ شرایطی یکی از عجیب‌ترین موارد در ممنوع شده های تایلند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست