به دیدن قبیله گردن دراز کارن در تایلند بروید! + تصویر

روستاهای گردن درازان کارن تایلند | Karen Long Neck Villages

در سفر به تایلند و منطقه شمالی این کشور سرسبز می توانید به دیدن روستاهای گردن درازان کارن بروید. بسیاری از گردشگران پس از اینکه این منطقه بیشتر شناسایی شد و عکس هایشان در میان شبکه های اجتماعی پخش شد، به این منطقه سفر کرده اند. شما هم همانند دیگر گردشگران می توانید برای دیدن چهره های خاص زنان این روستا و در کل شیوه و نحوه زندگی آن ها در طول قرن ها، به تایلند و شهر چیانگ مای سفر کنید. در این روستاها می توانید حتی یک شب اقامت داشته باشید. همانند مردم این روستاها زندگی کنید و در کارهای روزانه به مردم روستاهای گردن درازان کارن کمک کنید. برای سفر تایلند می توانید مستقیما به فرودگاه چیانگ مای، پرواز خود را از سایت پارسا گشت خریداری کنید یا اینکه ابتدا به مقصد بانکوک و سپس چیانگ مای بلیط هواپیما بخرید. در هر صورت برای رفتن به این ناحیه باید خود را تا شهر چیانگ مای و مثلث طلایی تایلند برسانید.

معرفی تورهای بازدید از روستاهای گردن درازان تایلند

مطالب مرتبط:باغ وحش چیانگ مای در تایلندیکشنبه بازار چیانگ مای، خریدی ارزان و آسانسفر ارزان به تایلند با تماشای جاذبه های چیانگ رای

اگر به تنهایی برنامه سفر به تایلند می ریزید و می خواهید که به این ناحیه بروید، جدای از هواپیما می توانید از بانکوک به سمت چیانگ مای قطار سوار شوید. همچنین اتوبوس نیز در دسترس است. در بانکوک یا در خود شهر چیانگ مای تورهایی برای بازدید از این روستاها با مردم مهمان نوازش وجود دارد که بر اساس آنچه که در سایت های مختلف آمده حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ بات تایلند باید برای شرکت در این تورها هزینه کنید. در هر صورت چه به تنهایی وارد این روستاها شوید و چه با تور، هیچ ورودی نخواهید پرداخت. مردم روستاهای گردن درازان کارن از فروش محصولات و صنایع دستی خود به گردشگران و توریست ها، روزی خود را می گذرانند. بنابراین بهتر است که در سفر به تایلند، برنامه خرید سوغاتی های خود را برای این منطقه داشته باشید. خرید صنایع دستی از مردم محلی حتی برایتان ارزان تر نیز، تمام می شود.

بازدید از یکی از این روستاها می تواند یکی از تجربیات بی نظیر را در سفرهایتان بسازد. زیبایی و رمز و رازی که در سنت های مردم این منطقه می بینید از جمله دیدن گردنبند فنری تزئینی و بلند که برای اغراق در زیبایی به کار می رود، از نزدیک بهتر است تا اینکه آن ها را در کتاب ها ببینید. هر چند شاید بازدید از مردم این ناحیه کمی عجیب برسد اما زمانی که با آن ها هم صحبت می شوید و با آن ها زندگی می کنند به درک متقابلی از زندگی و خوشبختی این مردم می رسید.

خرید آنلاین پرواز چیانگ مای

مردم کارن چه کسانی هستند؟

مردمان کارن در واقع قبایلی بسیار تاریخی در میانمار بودند که در نزدیکی مرزهای تایلند زندگی می کردند. بهترین شناسه آن ها، گردنبندهای بلندی بود که زنان این قبایل به گردن خود می بستند و یا بازوبند و مچ بندهایی همانند آن گردنبندها، به دور بازو و مچ خود می بستند. مردان این قبایل به کشاورزی و دامداری می پردازند و زنان این قبایل در ساختن صنایع دستی از چوب و بافتن پارچه یدی طولانی دارند. هر چند مردم روستاهای گردن درازان کارن زندگی بسیار ساده ای دارند و از وسایل اندک برای گذراندن زندگی خود استفاده می کنند، اما میوه ها و محصولات بسیار متنوع و سالمی را تولید می کنند که به آن ها عمری طولانی بخشیده است.

امروزه حدود ۴۰۰۰۰ نفر در روستاهای گردن درازان کارن زندگی می کنند. در طول تاریخ به دلایل مشکلات سیاسی و فشارهایی که بر روی این مردم وارد آمده، هزاران نفر از آن ها از بروما از مرز تایلند گذشته و وارد این کشور شدند. با اینکه زندگی در تایلند از نظر امنیت برای این گروه بسیار خوب است اما گروه های بزرگ روستاهای گردن درازان کارن به دلیل مهاجرت های غیر قانونی، نتوانستند عضوی از شهروندان تایلند شوند. در حقیقت بسیاری از مزایای شهروندی برای این مردم وجود ندارد. هر چند این مردم از هرج و مرج های بروما دور شدند، اما فقدان امکانات شهروندی در تایلند نیز باعث شد تا این مردم در دسته های کوچک و به دور از دیگر جوامع در میان جنگل ها به زندگی خود ادامه دهند. در نتیجه بسیاری از امکانات مدرن دنیای امروز هنوز به درون این روستاها نفوذ نکرده است.

از طرفی نگه داشتن سنت ها و آداب و رسوم در این ناحیه، کاری بسیار منحصر به فرد است و از طرفی همانگ شدن با دنیا و تکنولوژی های مدرن و ترکیب آن با آداب و رسوم این قبایل کاری دشوار است. به دلایلی که در بالا عنوان شد، بازدید از روستاهای قبیله کارن می تواند به بسیاری از سوال های شما در مورد زندگی قبایل گذشته پاسخ دهد.

چرا زنان قبیله کارن گردن های درازی دارند؟

هر چند ممکن است که گردن زنان این قبیله بسیار بلند به نظر برسد اما در حقیقت حلقه های سنگینی که دور گردن گذاشته می شود، به شانه ها فشار آورده و گردن را کشیده نشان می دهد. این حلقه ها حتی برای دور بازوها و مچ دست ها نیز استفاده می شوند. هر حلقه از فلز بسیار سنگینی ساخته می شود. هر زمان که زنان در روستاهای گردن درازان کارن احساس می کنند که گردنشان به حلقه ها، عادت کرده است، حلقه دیگری به آن ها اضافه می کنند. در طول سفر به این مناطق ممکن است بارها به زنانی برخورد کنید که حلقه های گردن آن ها بیش از ۲۵ عدد باشد.

چرا زنان این قبیله چنین کاری را انجام می دهند؟

دلیل اصلی اینکه زنان روستاهای گردن درازان کارن چنین کاری را با گردن های خود انجام می دهند، به سنت آن ها بر می گردد. هر چند امروزه بسیاری از زنان این روستا، برای اینکه پس از مهاجرت بتوانند درآمدی داشته باشند، دست به چنین کاری می پردازند اما می توانید افرادی را هم پیدا کنید که پیرو سنت های خود چنین کاری را انجام می دهند. اگر تاریخ این حلقه های گردن را مطالعه کنید، متوجه می شوید که در گذشته به خاطر جلوگیری از حملات ببرها، این کار انجام می شد یا اینکه رئیس قبیله اینطو ترجیح می داد. تخمین زده می شود ین سنت برای نسل های آینده از بین برود. چرا که بسیاری از دختران قبیله تنها تعداد کمی حلقه را به دور گردن خود می اندازند.

چطور به دیدن این قبیله ها بروید؟

برای رفتن به روستاهای گردن درازان کارن ابتدا به چیانگ مای (Chiang Mai) بروید. آسان ترین روستا برای بازدید روستای بان تونگ لانگ (the Baan Tong Luang Village) است که خود به ۵ قبیله و روستا تقسیم می شود. این روستا بیشتر برای گردشگران و توریست ها ساخته شده و حالتی نمایشی دارد. در نتیجه هر چند شما بسیاری از جنبه های زندگی مردم روستا را می بینید اما طبعا نباید زیاد انتظاری از آنجا داشته باشید. به راحتی با تاکسی می توانید به این روستا بروید. در اینجا می توانید ۳ قبیله معروف تایلند را به نام های اچمونگ (the Hmong)، قبیله گوش های بزرگ آخا (Akha) و قبیله گردن درازان کارن پادوآنگ (Paduang) را در این روستا ببینید. می توانید با زنان روستا عکس بگیرید و از صنایع دستی آن ها خریداری کنید.

اگر می خواهید که بیشتر راجع به زندگی مردم در روستاهای گردن درازان کارن بدانید، تنها یک ساعت گشتن در روستا کافی نخواهد بود. برای یک شب اقامت در اینجا خود را آماده کنید. تنها گزینه برای اقامت شبانگاهی در این منطقه باید حتما با یکی از شرکت هایی که به اینجا تور می فرستد هماهنگ باشید. تنها رفتن به این منطقه و تصمیم برای اقامت در هنگام شب کافی نیست.

دیگر قبایل تپه های تایلند

همچنان که برای بازدید از مردم روستاهای گردن درازان کارن به این منطقه از تایلند سفر می کنید، می توانید برای دیدن دیگر قبیله ها با آداب و رسوم متفاوت هر یک، برنامه ریزی کنید. بعضی از این قبایل همانند قبیله گوش بزرگان Big Earring Akha، یائو (Yao)، پالونگ (Palong)، کایور (Kayor) و اچمونگ (Hmong) برای قرن ها در تایلند زندگی می کردند. این قبیله ها به دلیل اینکه جزو شهروندان تایلند محسوب می شوند، موقعیت بهتری از قبیله گردن درازان کارن دارند با این حال هنوز سنت های خود را حفظ کرده اند.

برای دیدن بعضی از این قبایل باید به بالای کوه ها بروید، در نتیجه کمی سختی را باید به خود متحمل شوید. همچنین در نزدیکی چیانگ مای، روستای نمایشگاهی از ۵ قبیله و در کنار محل اقامتی ببرها وجود دارد که در آن، می توانید اعضای سنتی قبیله های مختلف تایلندی را ببینید. هر چند این روستا، همانند یک روستای واقعی نیست اما موقعیت راحت تری را برای بازدید در اختیار شما گردشگران قرار می دهد.

عموما بازدید از این قبیله ها در تور تایلند گنجانده نشده است. بنابراین برای رفتن به این ناحیه باید خودتان اقدام کنید یا تورهای بازدید روستاهای گردن درازان کارن را خریداری کنید. در این تورها می توانید به جز دیدن افراد محلی از پارک های ملی و حیواناتی همچون فیل ها و ببرها نیز بازدید داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل در چیانگ مای نیز، از طریق اپلیکیشن پارسا گشت راحت تر می توانید اقدام به خرید نمایید. تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: bigboytravel.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست