هوالحی

کشور تایلند

کشور پادشاهی تایلند در جمهوری شرق آسیا، در شمال کشور مالزی واقع شده و دارای آب و هوای استوایی و تابستان های گرم است.

شهرهای بانکوک، پاتایا و پوکت ، مقاصد اصلی مسافران ایرانی هستند که علاوه بر این شهرهای ساموئی، چیانگ مای، هواهین و کرابی و جزیرۀ فی فی هم مخاطبان خاص خود را دارند.

موقعیت جغرافیایی

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا,در طول جغرافیایی 106-98 درجهی شرقی و عرض جغرافیایی 20-6درجه شمالی قرار دارد;از شمال بالائوس و برمه یا میانمار,از شرق بالائوس و کامبوج,از جنوب با خلیج تایلند و مالزی و از غرب با دریای آندانان و برمه همسایه است.طول مرزهای خشکی این کشور ,4863کیلومتر است;1800کیلومتر با برمه,1754کیلومتر با لائوس ,803کیلومتر با کامبوج و 506کیلومتر با مالزی.طول مرز های آبی ان نیز 3219کیلومتر است.این کشور از طریق مرزهای آبی ,از جنوب شرقی با ویتنام در خلیج تایلند و از جنوب غربی با اندونزی و هند در دریای آندمان هم مرز است.مساحت کل تایلند,513120کیلومتر مربع است که از این نظر,پنجاهمین کشور دنیاست ایران با مساحت 1648195کیلومتر مربع ,هجدهمین کشور دنیاست و مساحت تایلند,حدود 3%مساحت ایران است.مساحت خشکی ها در تایلند ,511,770کیلومتر مربع و وسعت آب های داخلی آن,2230کیلومتر مربع است;یعنی 4%از مساحت تایلند..

 ارلاین های تایلند

حدوداً 70 شرکت هواپیمایی وجود دارد که خدمات پرواز به تایلند را فراهم می سازند و از دولت تایلند مجوز فعالیت گرفته اند و استانداردهای بین المللی را رعایت می کنند از جمله شرکت هواپیمایی اروفلوت، ایرفرانس، کاتای پسیفیک، شرکت امیریتس ( امارات متحده عربی)، لوفتانزا، یونایتد ایرلاینز، سوئیس ایر و بسیاری از شرکت های دیگر.

(Aeroflot, Air France, Cathay Pacific, Emirates, Lufthansa  United Airlines, Swiss Air)

راهنمایی جهت خرید بلیط هواپیما به تایلند

در حال حاضر شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان به دو شهر بانکوک و پوکت تایلند پرواز های مستقیم انجام می دهند .

همچنین به وسیله خطوط هواپیمایی اتحاداماراتترکیشقطریایرفلوت و گلف ایر نیز امکان پرواز با یک توقف به تایلند وجود دارد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی تایلند

اصل پاسپورت  گذر نامه

کپی شناسنامه

کپی کارت ملی

یک قطعه عکس جدید 4×3 رنگی  تمام رخ و بدون عینک

اصل و کپی بلیط رفت وبرگشت تایلند

پرینت گردش حساب بانکی (تمکن مالی) با مهر بانک به زبان انگلیسی

ارائه تاییدیه رزرو هتل (واچر) در تایلند

انواع ویزا های کشور تایلند

ویزای توریسیتی

ویزای تجاری

ویزای تحصیلی

ویزا  مهاجرتی

شرایط اخذ ویزای توریستی تایلند

اعتبار گذرنامه حتما باید بیشتر از 6 ماه باشد

ویزای توریستی تایلند  3 ماه اعتبار دارد و در این مدت شما می توانید به مدت 30 روز در این کشور اقامت کنید.

ویزا از طرف سفارت تایلند فقط به صورت عادی اخذ می شود، که اخذ ویزای عادی تایلند حداقل 4 روز کاری زمان لازم دارد.

ویزای تایلند از نظر تعداد ورود دارای دو نوع است: ویزای یکبار ورود و ویزای دو بار ورود.

بلیط تایلند

تایلند از جمله کشورهای آسیایی است که دارای جاذبه گردشگری فراوان می باشد. تهیه بلیط تایلند، سفر به تایلند و دیدن سرزمین های آبی، بوداهای طلایی، مناظر سرسبز همگی سبب شده اند تا گردشگران بسیاری از این کشور به خوبی یاد کنند. از جمله شهرهای مهم تایلند، بانکوک و پوکت هستند و مقصد های نخست سفر به تایلند این دو شهر می باشند. اما سوال مهمی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که از چه راه هایی و چگونه می توان بلیط تایلند و سفر به کشور پر رمز و راز را تهیه کرد. یکی از فصل هایی که خرید بلیط تایلند در آن سخت و گران تر می شود، فصل پاییز می باشد. در اینجا شما را با روش های مختلف خرید انواع بلیط تایلند و شرایط رزرو آن آشنا می کنیم.

 خرید و فروش انواع بلیط تایلند

همانطور که بلیط های هواپیمایی دارای انواع مختلفی می باشند، بلیط های سفر به تایلند نیز دارای انواع گوناگونی هستند که به شیوه های مختلف و در قیمت های متنوع به فروش می رسند. بلیط های سیستمی سفر به تایلند در رده های سنی مختلف، دارای قیمت های متفاوتی هستند. به طور مثال برای رده سنی زیر دو سال این بلیط های سیستمی سفر به تایلند دارای نود درصد تخفیف هستند.

برای کودکان دو تا دوازده سال بلیط های سیستمی از ده درصد تخفیف برخوردار می باشند. برای افراد بزرگ سال بلیط های سیستمی سفر به تایلند که از طریق شرکت های پروازی کشور به فروش می رسند، نرخ تقریبا معینی دارند. خرید و فروش بلیط تایلند در مراکز فروش بلیط های هواپیمایی و یا از طریق سایت های اینترنتی به صورت حضوری و آنلاین انجام می شود. خوب است بدانید انواع دیگر

بلیط تایلند مانند بلیط چارتری تایلند، بلیط لحظه آخری و بلیط های تور تایلند معمولا

با قیمت کمتری از بلیط های سیستمی به فروش می رسند.

قیمت بلیط هواپیمای تایلند

به دلیل اینکه شرکت های مختلف ایرانی به عرضه بلیط تایلند می پردازند،  قیمت فروش انواع بلیط تایلند متنوع می باشد. اگر قصد مسافرت هوایی به کشور تایلند را دارید، خوب است بدانید، بلیط تایلند از طریق بلیط های مستقیم پروازی از تهران به بانکوک به وسیله ایرلاین های ایرانی ماهان و تای ایروز انجام می شود. پروازهای این دو ایرلاین به کشور تایلند به دلیل روزانه بودن دارای محبوبیت فوق العاده ای می باشند. در برخی از ایام سال مانند فروردین، تعطیلات نوروز، کریسمس و اسفند ماه از دوماه قبل بلیط تایلند به مقصد بانکوک فروخته می شوند. بلیط های پروازی به شهر پوکت تایلند همگی غیر مستقیم بوده و ایرلاین های تای ایزویر، امارات و الاتحاد بلیط ارزان قیمت تایلند و پوکت را می فروشند.

وضعیت فرودگاه های تایلند

فرودگاه بین‌ المللی سووارنابومی بانکوک ( Suvarnabhumi Airport )

فرودگاه بین‌ المللی سووارنابومی از معروف ترین فرودگاه های تایلند است و به فرودگاه بین المللی بانکوک هم معروف است و حدود 300 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد ، سووارنابومی به ” فرودگاه جدید ” هم مشهور است و در سال 2006 میلادی بازگشایی شد و از آن زمان در حال فعالیت است ، در این روزها بیشتر مسافران خارجی که به کشورهای آسیای شرقی مسافرت می کنند در این فرودگاه ترانزیت می شوند و در واقع فرودگاه سووارنابومی دروازه ای به روی آسیای شرقی می باشد ، این فرودگاه بزرگ  8000 هکتار مساحت دارد و طول باند آن 4900 متر است و فقط 2 متر بالاتر از سطح دریا است.

فرودگاه بین‌ المللی سووارنابومی در بیشتر زمان ها شلوغ و پر رفت و آمد می باشد و عنوان بیستمین فرودگاه شلوغ دنیا و نهمین فرودگاه شلوغ آسیا و شلوغ ترین فرودگاه تایلند را دارد ، در این فرودگاه 95 ایرلاین مختلف فعالیت دارند و اگر بخواهید با اتومبیل به بانکوک بروید یک ساعت زمان نیاز دارید.

فرودگاه بین المللی پوکت ( Phuket International Airport ) 

فرودگاه بین المللی پوکت واقع در شمال جزیره پوکت و در 32 کیلومتری مرکز پوکت می باشد ، پوکت که از مقاصد بسیار خوب و محبوب گردشگری جهان محسوب می شود به همان اندازه بانکوک مشهور است ، فرودگاه بانکوک سومین فرودگاه پررفت و آمد تایلند به لحاظ تعداد مسافر می باشد و طبق آمار سالانه بالغ بر 15 میلیون مسافر به این فرودگاه وارد و از آن خارج می شوند

فرودگاه پوکت دارای دو ترمینال است که ترمینال شماره 1 برای پروازهای خارجی و شماره 2 مختص  پروازهای داخلی است ، لازم به دکر است که در سال 2014 ترمینال جدیدی به نام ترمینال ویژه پروازهای چارتر گشایش یافت که دارای ظرفیت جابجایی 5 میلیون مسافر در سال است.

فرودگاه بین المللی پاتایا ( U-Tapao International Airport )

این فرودگاه که به اسم فرودگاه یوتاپائو شناخته می شود ، بین پاتایا و استان رایونگ قرار دارد و کاربرد مسافربری و نظامی دارد و 45 دقیقه فاصله با پاتایا دارد ، این فرودگاه با سطح دریا 13 متر فاصله دارد و باند آسفالتی آن 3505 متر است ، در فرودگاه پاتایا در طول روز چند پرواز داخلی و خارجی به مقاصد مختلف انجام می گیرد که پروازهایی به فرودگاه پوکت ، چیانگ مای ، اوندون تانی و هات یای در کشور تایلند ، شانگهای ، ماکائو ، نانچنگ و نانینگ در چین ، کوالالامپور در مالزی و سنگاپور از آن جمله اند ، با توسعه این فرودگاه ، آن به سومین فرودگاه اصلی تایلند تبدیل می شود ، هم اکنون این فرودگاه یک ترمینال دارد که پروازهای خارجی و داخلی در آن انجام می شود.

بلیط ویزای تایلند و قیمت آن

بلیط ویزای تایلند بسته به نوع شرکت های پروازی دارای قیمت متفاوت می باشد. برخی از شرکت های هواپیمایی این بلیط را با قیمت حدودا پانصد هزار تومن به بالا می فروشد. یکی دیگر از شرکت های عرضه کننده بلیط های هواپیمایی با توجه به کلاس پروازی خود، بلیط تایلند ویزا را حدودا هفتصد هزارتومان به بالا عرضه می کند. البته خاطر نشان می کنیم که با توجه به شرایط گوناگون قیمت این نوع بلیط قابل افزایش یا کاهش است.

قیمت بلیط تایلند با تور تایلند

یکی از راه های سپری کردن سفری ارزان قیمت به تایلند، سفر با تور تایلند می باشد. شرکت های خدمات مسافرتی با توجه به خدماتی که حین سفر ارائه می دهند و مدت زمان سفر، بلیط های تور تایلند را با قیمت متنوع ارائه می کنند.

ارزان ترین بلیط تایلند و بلیط چارتری

شرکت های مختلف هواپیمایی در کشور ایران در روزها و ساعات مختلف به عرضه بلیط ارزان قیمت و چارتری سفر به بانکوک تایلند را به کمک آژانس های مسافرتی انجام می دهند. شما می توانید از طریق وب سایت های اینترنتی و آژانس های مسافرتی از نحوه خریداری بلیط های چارتری و قیمت های آن آگاهی پیدا کنید. در خریداری بلیط چارتری تایلند باید دقت داشته باشید، چرا که امکان کنسل شدن این بلیط ها وجود ندارد و در صورت کنسل کردن این نوع بلیط تایلند، هزینه بلیط قابل برگشت نمی باشد.

نحوه اخذ بلیط سیستمی تایلند

بلیط های سیستمی تایلند برنامه ای منظم داشته و ساعات مشخصی دارند. این بلیط های سیستمی را می توانید از آژانس های مسافرتی یا خطوط هواپیمایی ایران چون ماهان و ایران ایر تهیه کنید. همچنین مزیتی که خریداری بلیط های سیستمی دارند این است که شما در مواقع نیاز و در وقت منظم و به زودی می توانید سفر خود را به تایلند شروع کنید. و دیگر مزیت تهیه بلیط های سیستمی این است که امکان کنسل کردن بلیط های سیستمی تایلند وجود دارد و هزینه آن مطابق با قانون کنسلی قابل استراد می باشد

شهر های تایلند

بانکوک: شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند و یک مقصد بزرگ برای خرید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب است.

 

مرکز خرید های بانکوک

1) بازار آخر هفته چاتوچاک

«چاتوچاک» (Chatuchak) به قدری در بانکوک شهرت دارد که تقریباً هر مسافری که آخر هفته در این شهر بوده آن را دیده است.مساحت بازار چاتوچاک ۱۴ هکتار است و بیش از ۸۰۰۰ غرفه دارد.

 

 2) بازار شبانه تالاد روت فای

 «تالاد روت فای» (Talad Rot Fai)

یک مجموعه روباز متمایز است که در نورهای رنگارنگ و سایه‌بان غرفه‌ها غرق می‌شود و سه قسمت عمده دارد: قسمت بازار، قسمت انبار کالا و عتیقه‌های  (Rod). کانتینرهای تغییر کاربری داده شده و انبارهای قدیمی بیش از ۲۰۰۰ مغازه قدیمی، رستوران و کافه را در خود جای داده‌اند.

3) ام بی کی سنتر

«ام بی کی» (MBK) یک مرکز خرید معروف است که مردم بومی و گردشگران به یک اندازه به آن علاقه دارند.

4) ترمینال ۲۱

«ترمینال ۲۱» (Terminal 21) مرکز خریدی منحصر به فرد است که حول موضوع سفر طراحی شده و ورودی آن با علامت‌های ورودی و خروجی فرودگاه به کشورهای مختلف به مشتریان حسی از ورود به کشورهای گوناگون را القا می‌کند. هر طبقه با الهام از یکی از شهرهای پربازدید دنیا طراحی شده که تجربه‌ای هیجان انگیز را برایتان رقم می‌زنند. در اینجا پوشاکی از برندهای بین‌المللی و  بومی را پیدا می‌کنید.

.

 

 

 

هتل های بانکوک

 

هتل 4 ستاره رامادا دما بانکوک

هتل رامادا دی ما تنها 30 دقیقه از فرودگاه سوارنابومی فاصله دارد. مرکز خرید

پراتونام در 500 متری و مراکز خرید سیام   و ام بی کی در 1 کیلومتری هتل رامادا دی قرار گرفته‌اند. هتل تا اولین ایستگاه اتوبوس 500 متر فاصله دارد. هتل رامادا دی ما تا مرکز شهر حدود 6.5 کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی سوارنابومی حدود 26 کیلومتر فاصله دارد. موقعیت خب این هتل نسبت به جاذبه‌های این شهر باعث افزایش محبوبیت این هتل در بین گردشگران تور تایلند شده است.

 

هتل ای بیس ستورن بانکوک

هتل ای بیس ستورن یکی از مناسب‌ترین هتل‌های بانکوک است که دسترسی راحتی به مترو این شهر دارد و در قلب منطقهٔ تجاری این شهر واقع شده است. ساختار و طراحی هتل ای بیس ستورن به صورت مدرن بوده است. اینترنت رایگان، سیستم تهویه مناسب، تلویزیون، پارکینگ رایگان و رستوران با غذاهای محلی و خوشمزه از دیگر ویژگی‌های مثبت این هتل می‌باشد. زمانی که صحبت از کیفیت هتل‌های بانکوک می‌شود هتل ای بیس ستورن بانکوک جزء چندین هتلی است که به ذهن افراد خطور می‌کند.

 

 

 

 

بهترین فستیوال های تایلند

جشن آب سونگران تایلند Songkran

احتمالا جشن آب سونگران تایلند، بزرگترین طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیاست! سونگران یک جنگ آبی سه روزه در سرتاسر کشور تایلند است که در طول جشن آب سونگران، صحنه های هیجانی فراوانی را می توانید ببینید جشن آب سونگران با موسیقی، رقص، نوشیدن و همدیگر را سرتا پا خیس کردن، همراه است و با تفنگ های آبی، شلنگ، سطل و هر چیزی که دم دستتان قرار میگیرد، استفاده کنید تا روی مردم آب بپاشید. اگر در تایلند هستید از 13 تا 15 آوریل می توانید در جشن آب سونگران شرکت کنید و از این سرگرمی مهیج لذت ببرید.

 

 

 

فستیوال ارواح تایلند phi Ta Ta Khon

فستیوال ارواح تایلند، یک فستیوال سه روزه است که ترکیبی از آئین های سنتی، صنایع دستی محلی و دوستداران پارتی و سرگرمی می باشد. فستیوال ارواح، ترکیبی از باور های بودایی و جان گرایی(اعتقاد به جان داشتن اشیا) است و به خاطر ماسک های رنگارنگی که هزاران نفر از محلی ها روی صورت خود می گذارند، مشهور شده است و ماسک ها، صورت هایی رنگ پریده و کشیده اند که با رنگ های جلف، تزیین شده اند. فستیوال ارواح تایلند در تعطیلات آخر هفته ی ششمین کامل شدن ماه طبق تقویم قمری، برگزار می شود و نمایش اصلی فستیوال، معمولا در روز جمعه، همراه با لباس پوشیدن به عنوان یک روح و در روز شنبه، همراه با مراسم مجلل و پخش موسیقی و در روزیکشنبه، با جشن های بودایی برگزار می شود. مواقعی که فستیوال ارواح در شهر سایی در استان لویی برگزار می شود به سختی می توان وارد شهر شد. راحت ترین راه رفتن به فستیوال ارواح از مسیر اودون، طی یک سفر سه ساعته با اتوبوس یا از چی یانگ مایی طی یک سفر 4ساعته است و از بانکوک، اتوبوس های ترمینال اتوبوس رانی شمال موچیت را حدود 5 بار در روز به مقصد شهر برگزاری فستیوال ترک می کنند. از بانکوک تا دان سایی، هفت ساعته طی می شود و چون دان سایی، یک شهر کوچک است، هتل و مسافرخانه ها به سرعت پر می شود، پس خیلی زود برای رزو هتل یا مسافر خانه اقدام کنید.

فستیوال لانترن  Lantern festival YiPeng

در فستیوال چیانگ مایی لانترن تایلند که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود، مناظر واقعا بدیعی خلق می شود و هزاران فانوس کاغذی در نسیم عصر گاهی  کرانه رود پنگ در آسمان رها می شوند.

. فستیوال لانترن، از بقیه فستیوال ها اصیل تر است و فرصت خوبی برای گرفتن عکس های بی نظیر و نفس گیر است و رها کردن فانوس ها، بخشی از این است که می توانید بهترین عکس ها را از این قسمت فستیوال بگیرید.

فستیوال.فستیوال لانترن با حواشی دیگر مثل رژه،تشریفات مذهبی،آتش بازی و رها کردن قایق های کاغذی در رودخانه همراه است

 

 

 

 

 

دیدنی های بانکوک

معبد آران بانکوک Wat Arun 

نیمرخ تاثیر گذار منار مخروطی معبد آران بانکوک، یکی از معروف ترین جاذبه های آسیای جنوب شرقی می باشد که در نیمه اول قرن نوزدهم، به سبک بناهای باستانی خمر ساخته شده است. گنبد مزین به گل های آراسته این معبد، از نزدیک بسیار خیره کننده است و جدای از زیبایی اش، سمبل تولد دوره راتاکوزین و تاسیس پایتخت جدید بعد از سقوط سلسله آیوت می باشد.

 

 

بازار روی آب بانکوک Floating Market

 

بازار روی آب دامنوئن سادیوک، اولین بازار روی آب دنیا است که فضای توریستی  جالبی دارد. تصور اینکه دوجین قایق چوبی پر از میوه، سبزی یا گلهای تازه روی آب شناور هستند، بسیار هیجان انگیز است، پس دیدن این بازار شناور از نزدیک مطمئنا هیجان انگیز تر خواهد بود. در بازار شناور دامنوئن، می توانید دستفروش هایی را هم ببینید که با قایق شان نودل قایقی یا ماهی های کبابی سیخی می فروشند.

 

تایلند پوکت

شهر پوکت واقع در جنوب غرب کشور تایلند یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی برای شما گردشگران به شمار می رود، سواحل شنی و رویایی که چندین مایل در کناره های دریا گسترده شده اند و آبی زلال و شفاف مملو از جاذبه های دریایی و غواصی در زیر دریا شامل می شود.

پوکت دارای سواحل متعددی مانند: ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ و همچنین تورهای جنگل سبز گرمسیری، جنگل های وسیع نارگیل، شالیزار های زیبا و به دلیل سواحل منحصر به فرد تفریحات موج سواری، قایق سواری، اسکی روی آب و حتی بانجی جامپینگ جزئی از تفریحات این جزیره به شمار می رود.

فهرست هتل‌ها:

  • Horizon Karon Beach
  • Holiday Inn Express
  • Metadee Resort & Villas
  • Bauman Residence
  • Baba House
  • Memory at On On
  • The Surin Phuket
  • The Shore At Katathani
  • Proud Phuket Hotel
  • Anantara Mai Khao

هتل هوریزون کارون بیچ (Horizon Karon Beach)

هتل هوریزون کارون بیچ که فقط ۴ دقیقه پیاده با ساحل فاصله دارد، از دو بخش مجزا تشکیل شده است . بخش اول دارای دو استخر بزرگ روباز و زمین بازی و استخر مخصوص کودکان است . بخش دوم مخصوص بزرگسالان است و جکوزی و استخر اختصاصی دارد…

امکانات هتل: وای‌فای رایگان، استخر روباز، اتاق خانواده، سرویس رفت و برگشت فرودگاه، مرکز تناسب اندام، اسپا، تراس آفتاب‌گیر، باغ، محوطه‌ی بازی کودکان، کتابخانه، بیلیارد، سونا، غذای مخصوص کودکان، پارکینگ عمومی رایگان، سوییت ماه عسل و…

 

 

 

 

 

 

 

هتل The Shore At Katathani

هتلی پنج ستاره و لوکس است که در ساحل کاتا نوی وقرار دارد و اقامتگاه ساحلی با ساحل خصوصی در اختیار مسافران می‌گذارد. این هتل که فقط مخصوص بزرگسالان است، یک استخر بی‌نهایت، اسپا و وای‌فای رایگان دارد.

 

 

مناطق گردشگری پوکت

فانگ نگابای پوکت Phang Nga Bay

یکی از معروفترین گردش های روزانه در تور پوکت منطقه فانگ نگابای است که شامل فیل سواری، رانندگی در سواحل گردش جزیره با قایق ای کوچک در دریای فانگ نگابای که حیات وحش بسیار جذابی نیز دارد که می توانید به غارهای اطراف رفته و ناهارتان را در آنجا در محیطی رویایی میل کنید.

 

 

شهر قدیمی پوکت Old Phuket Town

از مناطق تاریخی می توان به بازدید از شهر قدیمی پوکت  نام برد که با وجود

واقع شده است.

فروشگاه های سنتی و صنایع دستی و موزه های بسیار زیبایی نیز در این شهر

مقبره ها و معبد های مختلف مورد توجه شما مسافران می باشد که انواع

 

 

 

جزیره فی فی پوکت Phi Phi

از دیگر جاذبه های پوکت بازدید از جزیره فی فی می باشد که یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین مناطق توریستی است . سراسر صخره های آهکی ، سواحل شنی و محیط رویایی به همراه غارهای پنهان روزانه صدها توریست را به سمت خود کشانده است.

غار بزرگی بنام وکینگ کاور به دلیل وجود مرجان ها و عمق زیاد منطقه غواصی بسیار مناسبی می باشد.   

 

 

پاتایا تایلند

شهر پاتایا با ۲۲.۲ کیلومترمربع مساحت در جنوب کشور تایلند در ناحیه تایلند مرکزی در کنار خلیج تایلند قرار دارد. این شهر که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بانگکوک پایتخت تایلند قرار دارد با بازدید سالانه ۵.۵ میلیون نفر یکی از مهمترین مناطق گردشگری تایلند محسوب می شود.

هتل های پاتایا

ولکام ورلد ریزورت و اسپا

هتل مایند ریزورت

هتل گاردن سی ویو ریزورت

هتل مرکیور پاتایا اوشن ریزورت

پاتایا بی ریزورت

هتل ویز

 

گالری هنر در بهشت پاتایا تایلند

هنر در بهشت تمام فرضیه های قدیمی در مورد اینکه یک گالری هنری باید چگونه باشد را نادیده گرفته است. در عوض هنر را وارد زندگی می کند و بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند با کمک حقه های بصری و بازی با علم مناظر به بخشی از آن تبدیل شوند. در هنر در بهشت می توانید رویاها را به واقعیت تبدیل کنید مثلا سوار قالیچه پرنده در بیابان شوید، با دلفین ها در اقیانوس شنا کنید یا آخرین کارهای یک شاهکار هنری را انجام دهید.

پاراسل سواری در پاتایا تایلند

به جاذبه های تفریحی پاتایا، پاراسل (چتر سواری روی آب) را هم باید اضافه کرد. اب چتر سواری نوعی ورزش آبیست که در آن ورزشکار توسط چتری که با یک طناب به قایق موتوری متصل است به آسمان فرستاده می شود. در خلیج پاتایا هر روز تعداد زیادی پاراسل سوار را می بیند که در آسمان به پرواز در آمده اند. پاراسل سواری هم مثل سایر ورزش های آبی، هیجان خاص خودش را دارد. امکانات این ورزش مهیج را می توانید در انتهای جنوبی جاده ساحلی پیدا کنید. نرخ هایی که برای این سواری در نظر گرفته شده از حدود 500 بات برای یک سفر کوتاه شروع می شوند.

تایلند ساموئی

کو ساموئی ساموئی یکی از جزایر استان سورات تانی در کشور تایلند، واقع در قاره  آسیا یاست. این جزیره مهم‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر چومپون به‌شمار می‌رود و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال‌شرق شهر سورات تانی، مرکز استان قرار دارد. جمعیت ساموئی ۶۲٫۵ هزار نفر و مساحت آن ۲۲۸ کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان این شهر را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند و بعد از آن مسلمانان قرار دارند. درصد بسیار کمی از جمعیت کو سامویی را مسیحیان شامل می‌شوند. زبان کو ساموئی، تایلندی است.

آب و هوای کو ساموئی گرمسیری خشک و مرطوب به‌شمار می‌رود و فصل خشک این منطقه تنها مختص به ماه فوریه است. متوسط دمای هوا در طول سال از ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و میانگین بارش سالانه ۱,۹۶ میلی‌متر برآورد شده است.

فرودگاه سامویی در فاصله ۲ کیلومتری از شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به بانکوک، پوکت، شیامن، سنگاپور و برخی مقاصد دیگر برقرار است. همچنین فرودگاه بین المللی سورات تانی و فرودگاه چومپون  در فواصل ۱۵۰ و ۳۵۰ کیلومتری از جزیره ساموئی قرار گرفته‌اند و با استفاده از فری به راحتی می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. برای جابجایی‌های درون‌شهری تاکسی، اتوبوس، موتور سیکلت اجاره‌ای، دوچرخه اجاره‌ای و دوچرخه برقی گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

شکلات کاراملی کالامائی  محصولات نارگیل، شلوار ماهیگیری تای وصنایع دستی  تایلندی از مهم‌ترین سوغاتی‌های ساموئی به‌شمار می‌روند.

 

هتل های ساموئی

هتل نورابوری سامویی

سنتارا گرند بیچ ریزورت سامویی

هتل اوتریگرسامویی

هتل مای سامویی

جاذبه های گردشگری ساموئی

از محبوب ترین دیدنی های کو سومائی می توان «پناهگاه فیل ساموئی»، «معبد وات پلای لائم»، «ساحل مائتام»، «معبد پاگودا خائوهوا جوک»، «ساحل چوئنگ مون»،«معبد وات راتچاتامارام»،«پارک پارادایز» را نام برد.

تایلند کرابی

کرابی یکی از شهرهای پرجاذبه، بکر و رویایی در جنوب کشور تایلند است که در کنار دریای آندمان قرار گرفته است .

 

هتل های کرابی

هتل آپاساری کرابی Apasari Krabi

هتل سنتارا گرند بیچ کرابی Centara Grand Beach

 

مکان های گردشگری کرابی

استخر زمردین (Emerald Pool)

استخر زمردین یکی از جاذبه‌های منحصربه فرد کرابی است که در پارک جنگلی طبیعی تانگ تائو  قرار گرفته است. طبیعت اطراف این استخر بهترین منطقه برای دیدن گونه‌های گیاهی و حیوانات عجیب و غریب و کمیاب است.

 

 

 

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach and Cave)

از ویژگی‌های جذاب این سواحل می‌توان به آب‌های شفاف، صخره‌های آهکی، چشم‌اندازهای بی‌نظیر، غارهای گوناگون، یک تالاب مخفی در میان صخره‌ها، ساحل نرم و شنی و طبیعت بکر اشاره کرد. همچنین در این ساحل هیچگونه جاده‌ای وجود ندارد و تنها از طریق مسیرهای پیاده‌روی می‌توان به اطراف آن سر زد.

 

 

کوه پان یی Koh Panyi

کوه پانی یی، جزیره سنگ آهنی کوچکی است که روستای شناور ماهیگیری مسلمانان در آن واقع شده و «جزیره شناور مسلمانان» نیز نامیده می‌شود. خانه‌های این جزیره چوبی هستند و روی سطح آب شناور هستند. این روستا دارای یک مسجد و یک مدرسه است و حدود ۱۰۰ خانوار در آن سکونت دارند و با ماهیگیری امرار معاش می‌کنند. از جمله تفریحات جذاب این روستا می‌توان به رستوران‌های غذای دریایی آن اشاره کرد. علاوه بر این می‌توانید در غرفه‌های بازار این روستا، سوغاتی، تی‌شرت و کارت‌پستال خریداری کنید.

تایلند چیانگ مای

چیانگ مای، شهری رنگارنگ و جذاب و هزارتویی از فرهنگ و هنر و تجربه‌های خاص درکشور تایلند است. یک مقصد گردشگری متفاوت با جشنواره‌های خاص و جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیزی که شبیه آن را به ندرت می‌توانید پیدا کنید.

چیانگ مای یک شهر مدرن است که در اطراف یک شهر باستانی شکل گرفته است. در کنار بزرگراه‌های شلوغ و بناهای مدرن و مجلل، مناطق تاریخی متعددی دارد که پر از خانه‌های قدیمی و معبدهای زیبا است.

جنگل‌های بارانی دنج با آبشارهای دیدنی و روستاهای ییلاقی زیبا، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های حومه‌ی چیانگ مای است. بازارچه‌های رنگارنگ و مناطق حفاظت شده‌ی فیل‌ها، از دیگر دیدنی‌های چیانگ‌ مای است.

چیانگ مای، بزرگترین شهر شمال تایلند و از نظر فرهنگی بسیار غنی و جالب توجه است. این شهر، پر از فرهنگ‌های متفاوت، اهالی مهمان‌نواز، بازارچه‌های رنگارنگ غذا، معبدهای باشکوه و زیبا، محیطی دنج و آرام و چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی است.

                                      هتل های چیانگ مای

هتل گریس هاوس چیانگ مای

جاذبه‌های گردشگری

معبد Wat Phra That Doi Suthep

معبد کوهستانی پر اتات دوواسوتپ  یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چیانگ مای است. زیارتگاه مرکزی این معبد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر است که تقریبا همه‌ی گردشگران چیانگ مای برای سر زدن به آن برنامه‌ریزی می‌کنند. برای دسترسی به معبد می‌توانید مسیر آن را کوه‌پیمایی کنید که البته مسیری نسبتا دشوار است ولی ارزش امتحان کردن دارد. یا می‌توانید با وسایل نقلیه‌ی مخصوص خود را به معبد برسانید که بسیار مسیر کوتاه‌هتری است و کل سفر و بازدید شما حدود ۲ ساعت می‌شود.

روستای Doi Pui

یک روستای قدیمی و توریستی است که البته این روزها جنبه‌ی توریستی آن بر جنبه‌ی سنتی غلبه پیدا کرده است. در این روستا، نمونه‌هایی از خانه‌های قبایل بومی دیده می‌شود و اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه‌ی حضور این گروه‌ها و محل سکونت آنها و نحوه‌ی زندگی شان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. در این روستا می‌توانید لباس‌های سنتی قبایل بومی را بپوشید و عکس بگیرید. از فروشگاه‌های متعدد آن می‌توانید محصولاتی مثل منسوجات دست‌بافت، زیورآلات دست‌ساز، چای و سایر سوغاتی‌های منطقه را خریداری کنید.

یک باغ بزرگ در این منطقه قرار دارد که پر از گل‌ها و گیاهان متنوع و زیبا است و می‌توانید چشم‌اندازهای نفس‌گیری از روستا را تماشا کنید. می‌توانید در یکی از رستوران‌های کوچک مشرف به منظره‌های سرسبز دامنه‌ها، غذای محلی بخورید.

قله‌ و پارک ملی دوی اینتانون

قله‌ی دوی اینتانون ، بلندترین قله در تایلند است و پارک ملی بزرگی که آن را احاطه کرده پر از شگفتی‌های طبیعی است که باعث شده این کشور جزو برترین مقصدهای طبیعت‌گردی در کل دنیا باشد. در این پارک ملی می‌توانید پیاده‌گردی در دل طبیعت و کوه‌پیمایی را تجربه کنید یا در اطراف پارک در مسیرهای مختلف، به گشت‌وگذار مشغول شوید و از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید. در همین اطراف چندین آبشار، دهکده‌های روی تپه که محل سکونت قبیله‌های بومی است و دو پاگودا وجود دارد. برای رسیدن به اینجا می‌توانید اتومبیل همراه با راننده کرایه کنید یا خودتان یک موتورسیکلت کرایه کنید. دسترسی به همه قسمت‌های پارک با پای پیاده ممکن نیست. از مرکز شهر ۲ ساعت با ماشین تا این پارک فاصله دارید و اگر صبح زود راه بیافتید، یک روز کامل را می‌توانید در این منطقه‌ی جذاب و دیدنی، به تفریحات هیجان‌انگیز مشغول شوید.

بازار شبانه (Night Bazaar)

بازار شبانه،بهترین جا برای خرید است به خصوص اگر توانایی چانه زدن داشته باشید می‌توانید تخفیف‌های بسیار خوبی بگیرید. البته چانه زدن در بازارهای چیانگ‌مای، ضروری است. از آنجایی که بازار شبانه یک بازار شلوغ و توریستی است باشد حسابی مراقب خود و لوازم‌تان باشید. همچنین موقع خرید و فروش دقت کنید که کلاه سرتان نرود. هر جایی که توریست بیشتر باشد، دزد هم بیشتر است. از لباس و شال و روسری گرفته تا لوازم منزل و صنایع دستی منبت‌کاری شده در غرفه‌های این بازار عرضه می‌شود.

 

فهرست