15 شهر توریستی تایلند

کارگزار و مجری تور تایلند در ایران پارسا گشت محدوده گیشا به شما برای کشور تایلند راهنمایی می دهد.

تایلند یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا است، چرا که از شهرهای بزرگ و زیبایی با مقصدهای گردشگری زیادی تشکیل شده است، همه ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان خود را به این شهرها می‌رسانند تا علاوه بر آشنا شدن با فرهنگ خاص جنوب شرق آسیا، از آب و هوای ویژه‌ی این منطقه و همچنین سواحلی که برخی از آن‌ها نمونه‌ای در جهان ندارند بهره ببرند. این مقصد برای ایرانیان نیز یکی از پر طرفدارترین کشورهاست و همه ساله هزاران ایرانی در فصول مختلف به آن سفر می‌کنند، شرایط نه چندان سخت ویزا، تفریحات فراوان و بی‌نظیر شهرها و نهایتا سواحل رویایی این کشور همه از دلایل استقبال ایرانیان از تور تایلند است.

 

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا لیست کامل و جامعی از شهرهای توریستی تایلند را جمع‌آوری و به شما معرفی کنیم، مطمئنا برخی از شهرها را به خوبی می‌شناسید و نام بعضی دیگر هم به گوش شما آشناست اما در این لیست با مواردی نیز آشنا خواهید شد که تا به امروز نامی از آن‌ها را در جایی ندیدید. معرفی شهرهای توریستی تایلند کمک قابل توجهی در انتخاب یکی از شهرها برای سفر شما خواهد کرد،  پس مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید تا سفر بعدی خود به تایلند را با انتخابی دقیق‌تر و ویژه‌تر داشته باشید.

 

۱بانکوک (Bangkok)

 

یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب در کل آسیای جنوب شرقی، پایتخت تایلند است. دیدن این شهر، امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. بانکوک با آسمان‌خراش‌های حاکم بر افق آسمان، بازارهای گسترده‌ای که در خیابان‌ها قرار گرفته‌اند و تعداد زیادی از آرامگاه‌ها و معابد درخشان نام خود را، در صدر جدول بهترین شهرهای توریستی تایلند قرار داده است. اگر یک بار تجربه سفر به این شهر را داشته باشید، به راحتی میفهمید که چرا بسیاری از افراد، آن را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. از دیگر جذابیت‌های آن زندگی شبانه شلوغ و غذاهای مجلل تایلندی است که به جذب مسافران کمک می‌کند. مرکز گردشگری این شهر زیبا جاده خائو سان (Khao San) است که رفتن به این خیابان را حتما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۲چیانگ مای (Chiang Mai)

 

چیانگ مای شهر معبدها در تایلند است. این شهر، بیش از 300 معبد در دل خود جای داده است. در سفر به آن، مکان‌های جالب زیادی برای کشف کردن پیدا خواهید کرد! چیانگ مای، یک شهر جذاب و بی سر و صدا است، که برای استراحت بسیار مناسب است. اصلی‌ترین توصیه‌ای که در سفر به این شهر می‌توانیم بکنیم، تجربه یکی از انواع ماساژهای تایلندی در آن است. همچنین چشیدن غذاهای خوشمزه خیابانی، تجربه جالبی برای شما خواهد بود. معروفترین معبد تایلند با نام Wat Phrathat Doi Suthep در بیرون شهر چیانگ مای و در بالای تپه‌ای قرار دارد. این معبد مورد توجه بسیاری از گردشگران است که برای دیدن یک منظره فوق العاده به آن سر می زنند. این شهر در شمالی‌ترین نقطه‌ی تایلند قرار داشته و در مرز کشور لائوس است. طبیعت کوهستانی و جنگلی منطقه، نوع گردشگری این شهر را به کلی متفاوت از شهرهای ساحلی آن کرده است. پیاده‌روی در جنگل، دیدن آبشارها، فیل‌سواری و دیدن قبیله‌های خاص منطقه از کارهایی‌ست که می‌توان علاوه بر دیدن معابد بی‌نظیر آن انجام داد.

 

۳آیوتایا (Ayutthaya)

 

یکی دیگر از شهرهای توریستی تایلند، آیوتایا نام دارد. آیوتایا از جمله شهرهای تاریخی این کشور محسوب می‌شود. آیوتایا در دوره‌ای از تاریخ، عنوان بزرگترین شهر جهان را به خود اختصاص داده بود! امروزه متاسفانه بخش اعظمی از شهر ویران شده است. اما با این حال هنوز هم آثار تاریخی و گردشگری زیادی در آن وجود دارد که نشان دهنده شکوه این شهر هستند. گشتن در جاذبه‌های گردشگری تاریخی آیوتایا، یک تجربه مسحور کننده‌ای را از آن توریست‌ها خواهد کرد. همچنین در این سفر می‌توانید تجربه رفتن به بازار شناور را داشته باشید. در این مکان می‌توانید با قایق از گشتن در بازار لذت ببرید و هر گونه تنش و استرس را از خود دور کنید.

 

۴چیانگ رای (Chiang Rai)

 

چیانگ رای در شمال کشور تایلند و در نزدیکی شهر چیانگ مای واقع شده است. از مشهورترین جاهای دیدنی این شهر معبد jaw-droppingly است. این معبد با رنگ سفیدش در زیر آفتاب درخشش بسیار زیبایی دارد. همچنین معماری منحصر به فردش، ظاهری خیره کننده به آن داده است. از دیگر جاهایی که در این سفر نباید از دست بدهید، رفتن به آبشار دوست داشتنی Khun Korn است.

 

۵کانچانابوری (Kanchanaburi)

 

در لیست شهرهای توریستی تایلند، شهر کانچانابوری نیز سهم دارد. این شهر در سواحل رودخانه‌های کوای نو و کوای یای واقع شده است. موزه‌های این شهر، معابد حاشیه شهر و مناظر دیدنی طبیعی آن مثل آبشارهای Sai Yok Noi از جمله مکان‌هایی هستند که در سفر به کانچانابوری باید دید.

 

۶پاتایا (Pattaya)

 

امکان ندارد در مورد شهرهای توریستی تایلند بحث شود و نامی از پاتایا به گوش نرسد. در گذشته‌های دور، پاتایا یک تفرجگاه ساحلی برای سربازان آمریکایی در طول جنگ ویتنام محسوب می‌شد. امروزه شب‌های زنده و پر از موسیقی و رقص و ماساژهای تایلندی این شهر را به اصلی‌ترین مکان برای توریست‌ها تبدیل کرده است. بدون شک پاتایا فقط محلی برای زندگی و خوشگذرانی شبانه نیست. بلکه در آن طیف گسترده‌ای از آبشارها، مراکز خرید و امکانات تفریحی در دسترس هستند. این شهر یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایرانیان برای تور تایلند محسوب می‌شود، چرا که ایرانیان زیادی در این شهر مشغول فعالیت تجاری هستند و همین به هم‌وطنان کمک می‌کند تا نیازهای خود را سریع‌تر و راحت‌تر برطرف کنند. شاید این شهر برای سفرهای مجردی به تایلند مقصد بهتری باشد، هزینه‌ها نیز در این شهر نسبت به دیگر شهرهای ساحلی تایلند ارزان‌تر است و همین نیز دلیل اقبال بیشتر به آن را توجیه می‌کند.

 

۷ناکون راتچاسیما (Nakhon Ratchasima)

 

این شهر بزرگ و پر جنب و جوش، از دیگر شهرهای توریستی تابلند است. ناکون راتچاسیما معمولاً با نام کورات (Korat) نیز شناخته می‌شود. این شهر تایلندی دارای بازارهای فراوان و غرفه‌های خیابانی است که جز جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. به غیر از آن، مکان‌هایی مثل خانه فیل‌های آسیایی، مانیتور مارمولک‌ها، گیبون‌ها و … از جمله مکان‌هایی است که توریست‌ها می‌توانند از آن لذت ببرند. در شهر ناکون راتچاسیما مسیرهای پیاده‌روی زیبا و لذت بخشی وجود دارد که علاوه بر پیاده‌روی، می‌توانید در آن مسیر عکاسی کنید. اگر قصد سفر به تایلند را دارید و هنوز شهر خود را انتخاب نکرده‌اید، ناکون راتچاسیما می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

۸سوخوتای (Sukhothai)

 

سوخوتای شهری پر از مکان‌های تاریخی و قدیمی است. البته بسیاری از این مناطق، هنوز در حال تحقیق و کاوش هستند. با اینکه در همه جا، نام سوخوتای در لیست شهرهای توریستی تایلند قرار گرفته است، ولی صادقانه باید بگوییم که به غیر از این جاذبه‌های تاریخی هیچ جذابیت دیگری برای توریست‌ها نخواهد داشت. این شهر یک مکان غیر پیشرفته است که در آن می‌توانید، ویرانه‌های باورنکردنی و مکان‌های باستانی را ببینید. آنچه بعد از دیدن این شهر شما را متعجب خواهد کرد، مطلع شدن از تاریخ باشکوه این شهر است. اگر قدمتان به این شهر افتاد حتما در طلوع آفتاب شهر را بنگرید و عکاسی کنید. تمام مجسمه‌ها و معابد در زیر نور طلوع آفتاب حیرت انگیز دیده می‌شوند.

 

۹سوراتانی (Surat Thani)

 

اگر عاشق دریا و تفریحات دریایی هستید، سفر به شهر سوراتانی بهترین انتخاب خواهد بود. در این سفر با مشاهده دریای صاف و زلال حیرت زده خواهید شد. همچنین در این سفر دیدن پارک ملی دریایی آنگ تونگ و قدم زدن شبانه در بازارهای شلوغ آن را هرگز فراموش نکنید.

 

۱۰هوآ هین (Hua Hin)

 

در طول تاریخ، هوآ هین فقط یک دهکده ماهیگیری بود. ولی امروزه به یکی از شهرهای توریستی تایلند تبدیل شده است. از جمله تفریحاتی که می‌توانید در هوآ هین تجربه کنید بازی در زمین‌های گلف، دیدن آبشارها، دیدن غارها و سفرهای روزانه در سطح شهر و مکان‌های اطراف آن می‌باشد. اگر به مقداری آرامش و سکوت نیاز دارید این شهر تایلندی بهترین گزینه پیشرو است.

 

۱۱نونگ کایی (Nong Khai)

 

کمتر کسی است که نام نونگ کایی را در لیست شهرهای توریستی تایلند شنیده باشد. ولی باید بگوییم که این شهر یکی از مکان‌های زیبایی است که دیدن آن را به هر کسی توصیه می‌کنیم. همه ساله شهر نونگ کایی، میزبان جشن‌ها و فستیوال‌های محلی زیادی است که در در سواحل رودخانه مکونگ و با استقبال افراد محلی برگزار می‌شوند. از جمله مشهورترین جاذبه های این شهر پارک Sala Kaew Ku است. در این پارک مجسمه‌های عظیمی از بودا، ویشنو و شیوا قرار دارد که هر بیننده‌ای را در بار اول شگفت‌زده می‌کند.

 

۱۲چانتابوری (Chanthaburi)

 

حومه زیبا و مناظر متنوع اطراف چنتابوری، این شهر را به مکانی محبوب برای توریست‌ها تبدیل کرده است. در سفر به این شهر، شما این امکان را خواهید داشت تا از آبشارهای زیبای و جنگل‌های دلپذیر تایلند دیدن کنید. پارک ملی نامتوکفلیو که دارای جانوران و گیاهان قیمتی و نادر، از جمله مکان‌هایی است که می‌توانید به آن بروید. همچنین در این شهر دروازه‌ای وجود دارد که مسافران می‌توانند از طریق آن به سمت جزیره خیره کننده چانگ که از زیباترین جزیره‌ها در تایلند است بروند و لذت ببرند.

 

۱۳اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani)

 

این شهر زیبا، در ساحل رودخانه مون قرار دارد. معبدهای شهر اوبون، از جمله جاهای است که دیدن آن‌ها را به هر توریستی باید پیشنهاد کرد. بهترین زمان سال برای سفر به این شهر ماه ژوئیه است. زیرا در این ماه جشنواره شمع برگزار می‌کند که بسیار شگفت انگیز است. در این جشنواره، راهبان پیاده‌روی با شمع‌های غول پیکر انجام می‌دهند. ماه اکتبر یکی دیگر از ماه‌هایی است که در این شهر جشنواره دیگری برگزار می‌شود. این بار قایق‌هایی را در سطح دریا خواهید دید که با شمع‌های زیادی بر روی آنها شناور هستند!

 

۱۴سورین (Surin)

 

شهر کوچک سورین، یکی دیگر از شهرهای توریستی تایلند محسوب می‌شود. ویرانه‌های خیره کننده و جشنواره فیل چیزی است که در درجه اول در این سفر توجه توریست‌ها را به خود جلب خواهد کرد. در جشنواره فیل در روز خاصی از سال، فیل‌ها به خیابان‌ها می‌روند و فوتبال بازی می‌کنند. این کار صحنه بسیار جالبی را ایجاد می‌کند.

 

۱۵شهر کرابی (Krabi Town)

 

شهر کرابی از شهرهای توریستی تایلند است که در شبه جزیره مالایا واقع شده است. این شهر از زندگی مدرن اندکی فاصله دارد و هنوز فرهنگ و سنت قدیمی تایلندی را در خود حفظ کرده است. توریست‌ها می‌توانند در بازارهای محلی شب بگردند و یا ماساژ تسکین دهنده تایلندی را تجربه کنند. شهر کرابی مکان خوبی برای گذراندن چند روز است. اما اکثر بازدید کنندگان از آن به عنوان دروازه‌ای برای دیدن جاذبه‌های باورنکردنی که در نزدیکی آن قرار دارند استفاده می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست