پوکت از شهرهای پرطرفدار و محبوب در تایلند است ! شهری جذاب و زیبا که به واسطه ی سواحل بکر و بینظیرش تا به امروز مورد توجه میلیون ها توریست از نقاط مختلف جهان بوده است . همان طور که گفتیم میلیون ها توریست وارد این شهر میشوند که علاقه ی بسیاری به خرید سوغات و هدیه برای دوستان و آشنایشان دارند . ما در این مقاله اجناسی را معرفی میکنیم که بدون خرید آن نباید پوکت را ترک کنید .

1- لباس و تی شرت

یکی از سوغات های محبوب در شهر دیدنی و جذاب پوکت تی شرت است . تی شرت های بینظیری که در فستیوال ها طرفداران بیشماری دارد . این پیراهن ها در سرتاسر پوکت وجود دارد اما آن تعدادی که در بازارچه ها وجود دارد قطعا قلابی هستند . از طرف دیگر اگر لباس های ارزان قیمت با برندهای معتبر دیدید اصلا خوش حال نشوید چون به قدری این تنوع لباس در پوکت زیاد است که اصلا نباید در خرید عجله کرد و جالب این است که تمامی قیمت ها قتریبا شبیه به هم است . بیشترین قیمت تی شرت در پوکت تا 200 بات است .

2- فیل و غورباقه 

یکی از نمادهای شهر پوکت فیل است . فیل سواری از تفریحات مهیج و مفرح در تایلند است که طرفداران بسیاری هم دارد . معمولا کسانی که به تایلند میروند حداقل یک بار فیل سواری را تجربه میکنند . به دلیل محبوبیت این حیوان بزرگ و بامزه مجسمه هایش در ابعاد مختلف به عنوان سوغات توسط مسافرین خریداری میشود . حال کسانی که فیل برایشان جالب نیست میتوانند به دنبال غورباقه بروند . غورباقه هایی چوبی که با قیمت کمی قابل خریداری هستند . قسمت این مجسمه ها از 50 بات آغاز میشود .

3- نقاشی 

آثار هنری هر کشور بازتابی از آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور است و همین امر باعث شده نقاشی و آثار هنری هر کشور با کشور دیگر متفاوت باشد . اگر علاقه مند باشید میتوانید از این آثار هنری برای دوستانتان خریداری کنید حتی در صورت امکان میتوانید یک عکس خانوادگی در پوکت بگیرید و بدهید یکی از نقاشان پوکت ، آن را برایتان بکشد . قیمت این آثار بسیار متنوع و متفاوت است به خصوص در بازارها سعی کنید حسابی سر قسمت چانه بزنید تا به قسمت ایده آل تان برسید .

– مروارید پوکت 

یکی از کارهای رایج در پوکت پرورش مروارید است . این پرورش بین 8 تا 24 ماه طول میکشد . این زمان بسته به نوع و کیفیت مروارید است . خرید این مروارید میتواند بسیار جذاب و لذت بخش باشد .

5- گل های صابونی

گل از نمادها تایلند است . شما وقتی وارد هتل محل اقامتتان میشوید به رسم تایلندی ها یک حلقه گل ارکیده دریافت خواهید کرد . این گل های طبیعی هستند و عمر کوتاهی دارند و در مدت زمان کوتاهی پژمرده میشود . صابون هایی از این گل ها تهیه میشود که میتوانید آنها را به عنوان سوغات خریداری کنید . این صابون ها به شکل گل هایی هستند که از آن ها ساخته شده . چنان ظرافتی در ساخت آن ها به کار برده شده که گویی یک گل طبیعی واقعی است . حداکثر قیمت این صابون ها 100 بات است .

6- ابریشم و پارچه 

از دیگر سوغات های محبوب تایلندی ها در پوکت ابریشم و پارچه است . آوازه ی این ابریشم ها در همه جای این کره ی خاکی شنیده میشود . محصولاتی با کیفیت و بینظیر که دیدن آنها را نباید از دست داد . حتی اگر قصد خرید ندارید بازهم آنها را ببینید ، البته اگر هم قصد خرید داشتید حواستان به اجناس قلابی و ارزان قیمت باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست