۷ روز سفر به تایلند

اکثر تورهایی که برای تایلند اجرا می شوند، ۷ روز سفر به تایلند را در نظر گرفته و بر این اساس سفری به شهرهای بانکوک، پاتایا و پوکت را برای مسافران خود می چینند. به غیر از این بسیاری از افراد، به تنهایی برنامه سفر خود را به کشورهای دیگر می ریزند و شاید حتی جزو افراد بک پکر و کوله گرد باشند. در ادامه حدود ۳ برنامه برای ۷ روز سفر به تایلند برایتان در مجله پارسا گشت بیان می کنیم که در صورتی که قصد سفر به این کشور را دارید می توانید از آن ها برای پایه سفر خود استفاده کنید.
  • روز اول و دوم- چیانگ مای

در روز اول با پرواز وارد چیانگ مای شوید. می توانید به یکی از فرودگاه های بانکوک، مانند سوارنابهومی یا دون موئنگ پرواز انجام داده و سپس از آنجا به سمت چیانگ مای، سفر خود را دنبال کنید. پس از اقامت در هتل در چیانگ مای، سفر و گشت گذار خود را برای ۷ روز سفر به تایلند شروع کنید. به دیدن عبادتگاه های عجیب و بسیار ظریف چیانگ مای بروید. از دیدن تمام جزئیات وهم گونه عبادتگاه ها در کنار دریاچه های مصنوعی به حیرت خواهید افتاد. شب را هم در بازار شبانه این شهر به خرید بگذرانید. در برنامه خود بازدید از بالای دوآ اینتانون Doi Inthanon را بگنجانید.  به سمت کوه ها اتوبوس تور سوار شوید. همچنین می توانید به سمت آبشار مائه سا  the Mae Sa Waterfall یا یک کلاس آشپزی تایلندی را بگذرانید.
  • روز سوم و چهارم- چیانگ رای

پس از آن در ۷ روز سفر به تایلند به سمت چیانگ رای و مثلث طلایی حرکت کنید. در مسیرتان به سمت شمال، در بنای مذهبی بین راهتان که می بینید، کمی توقف کرده و از زیبایی آن و معماری خاص اش بازدید داشته باشید. معماری بناهای مذهبی در واقع ترکیبی از معماری مدرن به همراه سبک و سیاق سمبل های فرهنگی تایلند بوده که زیبایی شگفت انگیزی را به وجود آورده است. به سمت مثلث طلایی بروید. مثلث طلایی منطقه ای است که مرز تایلند، لائوس و میانمار با هم یکی شده و رود مکونگ از میان مرز این سه کشور می گذرد. اگر به بالای کوه بروید می توانید به راحتی و از نمای بالا این مرزها را تماشا کنید. همچنین می توانید بر روی رودخانه قایق سوار شده و در رفتینگ آن شرکت کنید. با این کار ویزای لائوس نیز بر روی پاسپورت شما خورده می شود. در بازار لائوس خرید کنید و دوباره وارد تایلند شوید. راجع به تاریخ مسیرهای این ناحیه که مسیری تجاری بوده است، از راهنما یا مردم ملی بپرسید. به موزه افیون بروید.
روز دوم خود را می توانید به تماشای شمالی ترین شهر تایلند به نام مائه سای Mae Sai بروید. در روز چهارم از ۷ روز سفر به تایلند در این روستا، می توانید خود را به مرز میانمار برسانید. اگر زمان به شما اجازه داد، به دیدن غارهای تام پلا Tham Pla caves بروید. به بالای تپه این ناحیه بروید و از نمای بی نظیر تایلند و مناطق دوردست لذت ببرید.
  • روز پنجم- لامپانگ | Lampang

به سمت جنوب و شهر لامپانگ بروید تا بتوانید روستاهای قبیله ای و سنتی تایلندی را از نزدیک ببینید. می توانید لحظاتی را با مردم این قبایل بگذرانید. در نهایت پس از بازدید از بناهای مذهبی این ناحیه، به دیدن فیل های تایلندی در انستیتو پارک ملی فیل بروید. در این مرکز می توانید حیوانات بومی و مشهور تایلندی را از نزدیک تماشا کنید.
  • روز ششم- سوخوتای | Sukhothai

صبح زود در روز ششم از ۷ روز سفر به تایلند خود به سمت پارک تاریخی سوخوتای حرکت کنید. پایتخت پادشاهی سوخوتای از قرن ۱۳ تا قرن ۱۵ ام در این محل بود. خرابه های بناهای مذهبی و کاخ سلطنتی هم اکنون جزو سایت های میراث جهانی یونسکو است. این مکان در بیرون از بانکوک و چیانگ مای بوده و به این دو شهر نزدیک است. با دوچرخه های کرایه ای می توانید برای این مکان توری داشته باشید یا اینکه تا این مکان را با قطار طی کنید. عده ای از گردشگران ترجیح می دهند که شب را در سوخوتای بگذرانند. شما نیز در این مکان اتاقی کرایه کنید و در نهایت خود را برای روز آخر ۷ روز سفر به تایلند آماده نمایید.
  • روز هفتم- چیانگ مای یا بانکوک
می توانید از چیانگ مای که نزدیک تر است پرواز خود را به بانکوک و در نهایت خارج از بانکوک به مقصد بعدی خود انجام دهید. می توانید از سوخوتای مستقیم به سمت بانکوک رفته و ۷ روز سفر به تایلند را به پایان برسانید.

برنامه سفر به تایلند جنوبی

  • روز اول- بانکوک
مانند دیگر برنامه های ۷ روز سفر به تایلند ابتدا پرواز خود را به بانکوک خریداری کرده و ابتدا وارد این شهر شوید. به دیدن جاذبه های مطرح بانکوک بروید. در بعد از ظهر نیز به سمت پارک ملی خائو سوک قطار سوار شوید.
  • روز دوم و سوم- خائو سوک | Khao Sok
با سفر به خائو سوک خود را در میان جنگل های گرمسیری قدیمی خواهید یافت. به دیدن آبشارها بروید. از تماشای بازی میمون ها لذت ببرید یا در یک تور سافاری به همراه راهنما در پارک ثبت نام کنید. همچنین در ۷ روز سفر به تایلند و در روز سوم می توانید بر روی دریاچه چئو لارن Cheow Larn Lake به سمت پایین دریاچه قایق سوار شده و قایق رانی کنید. در طول مسیر حیوانات مختلفی را خواهید دید که برای خوردن آب در کناره ساحل دریاچه ایستاده اند. شب را در اقامتگاه های جنگلی این ناحیه بگذرانید.
  • روز چهارم و پنجم- ساحل آو نانگ | Ao Nang Beach

در هنگام صبح از خائو سوک به سمت ساحل آو نانگ حرکت کنید. این ساحل درست در مرکز کرابی قرار دارد. تمام ورزش های آبی که دوست دارید مانند شنا در دریای فیروزه ای، غواصی و دیگر ورزش ها را می توانید در این ناحیه انجام دهید. همچنین استراحت در زیر آفتاب و در ساحل را از یاد نبرید.

  • روز ششم و هفتم- پوکت

۷ روز سفر به تایلند خود را در نهایت در شهر توریستی و گردشگری پوکت به پایان برسانید. به جنوبی ترین زایر پوکت بروید. جایی که بیشتر جوانان از زندگی جریان یافته در دل شب آن، لذت می برند. پس از اقامت در این جزایر در روز هفتم به سمت فرودگاه بین المللی پوکت بازگشته و پرواز خود را برای اتمام ۷ روز سفر به تایلند انجام دهید. امیدواریم در برنامه هایی که برای آشنایی بیشتر شما آورده شده است، بتوانید یکی از بهترین سفرهای خود را به مقصد آسیای شرقی انجام دهید و با دستی پر از سفر بگردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست